  • 1. Data: 2006-03-27 19:23:51
    Temat: PIT37, a 2 miejsca pracy & 1%
    Od: zooey <t...@g...pl>

    serdecznie witam,

    w 2005r. pracowalem w dwoch firmach (kolejno, nie jednoczesnie),
    rozliczajac (sumujac: przychod, koszty, zaliczki) pit37 mam niedoplate
    100zl, jezeli policze dla kazdego pracodawcy osobno pit 37 otrzymuje w
    kazdym przypadku nadplate po 300zl, dlaczego tak sie dzieje??

    thx& pzdr

  • 2. Data: 2006-03-27 19:44:08
    Temat: Re: PIT37, a 2 miejsca pracy & 1%
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    zooey wrote:
> [...]
    > 100zl, jezeli policze dla kazdego pracodawcy osobno pit 37 otrzymuje w
    > kazdym przypadku nadplate po 300zl, dlaczego tak sie dzieje??

    Bo jak liczysz oddzielnie to uwzględniasz koszty uzyskania dla każdego.
    W efekcie wychodzą ci podwójne.
    A jak liczysz razem to niestety tylko 1227 zł możesz sobie policzyć.
    Do tego wychodzi kwota wolna od podatku, która też ci się rozdwoiła.

  • 3. Data: 2006-03-27 19:58:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    SDD wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadomości

    > Skoro pracowal PO KOLEI a nie jednoczesnie, to jakim cudem maja mu wyjsc
    > koszty w sumie dwa razy wieksze niz ryczaltowe?
    > Niech sie przyzna, jakie ma cyferki, to moze uda sie rozwiazac zagadke :)

    Ok,
    Ale pozostaje jeszcze policzenie dwukrotne kwoty wolnej od podatku.

  • 4. Data: 2006-03-27 19:58:43
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]

    koszty w sumie dwa razy wieksze niz ryczaltowe?
    Niech sie przyzna, jakie ma cyferki, to moze uda sie rozwiazac zagadke :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2006-03-27 20:53:17
    Od: zooey <t...@g...pl>

    Mon, 27 Mar 2006 13:44:08 -0600, na pl.soc.prawo.podatki, witek napisał(a):

> [...]
    > A jak liczysz razem to niestety tylko 1227 zł możesz sobie policzyć.
    > Do tego wychodzi kwota wolna od podatku, która też ci się rozdwoiła.

    ok, ale czy mam rozumiec ze zmieniajac robote sobie obywatel RP sam sobie
    szkodzi?!

  • 6. Data: 2006-03-27 21:00:47
    Od: zooey <t...@g...pl>

    Mon, 27 Mar 2006 21:58:43 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, SDD napisał(a):

    > Skoro pracowal PO KOLEI a nie jednoczesnie, to jakim cudem maja mu wyjsc
    > koszty w sumie dwa razy wieksze niz ryczaltowe?
    > Niech sie przyzna, jakie ma cyferki, to moze uda sie rozwiazac zagadke :)

    przychod: 5587,147 + 11380,26
    koszty: 639,1 + 1022,56
    zaliczka 189,7 + 476,6
    us: 1003,2 + 2078,93
    uz: 339,12 + 705,41

    jako pracownik zamiejscowy, czyzby sobie zaszkodzil zmieniajac prace

    thx
    pzdr

  • 7. Data: 2006-03-27 21:44:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    zooey wrote:

    > ok, ale czy mam rozumiec ze zmieniajac robote sobie obywatel RP sam sobie
    > szkodzi?!

    Nie. Przykład.

    Zarobiłes po 5000 tyś w każdym zakładzie
    załóżmy, że kwota wolna od podatku to 2500 zł.

    Jak liczysz osobno masz

    5000 - 2500 = 2500 teraz razy dwa i wychodzi ci, że podatek masz
    zapłacisz od 5000 tyś złotych.

    Jak liczysz razem nasz

    10000 - 2500 = 7500 i od takiej kwoty masz zapłacić podatek.

    Po prostu podejscie do liczenia oddzielnie jest z gruntu rzeczy
    niewłaściwe i nie można mówić, o szkodzeniu lub nie.