  • 1. Data: 2007-11-22 20:48:59
    Temat: podatki jak w Irlandii
    Od: "exirish" <e...@i...com>

    Mam nadzieje że wprowadzą wreszcie rozliczanie podatku przez internet.
    Byłem w Irlandii i mogę powiedzieć jak to jest, w tym tak często
    przywoływanym państwie.
    Nie ma dwóch osobnych numerów PESEL i NIP, obie funkcje spełnia PPS. W
    urzędzie skarbowym byłem osobiście tylko raz zgłosić fakt zatrudnienia w
    pierwszej pracy. Zarejestrowałem się do rozliczeń internetowych, dzięki
    czemu dostałem po 2 tygodniach pocztą listową kod i klucz dostępu do
    strony
    https://www.reachservices.ie/reachPortal/appmanager/
    portal/default?intserviceslink=shp_5256_en
    następnie mogłem się już zalogować, a rozliczenie podatku to było
    wypełnienie kilku pól formularza na stronie. Po niecałych 3 tygodniach
    (sic!) dostałem zwrot podatku na podane przeze mnie wcześniej konto
    bankowe. Wszystko bez wychodzenia z domu, kolejek, wrednych urzędników!
    Mam nadzieję, że tak będzie też w Polsce, nowi rządzący do dzieła!
    żeby nie było nie będę wychwalać Irlandii, kraj ogólnie mi się nie
    podoba, ale akurat tę kwestię mają tam świetnie rozwiązaną

  • 2. Data: 2007-11-23 12:18:02
    Temat: Re: podatki jak w Irlandii
    Od: "exirish" <e...@i...com>

    Użytkownik "exirish" <e...@i...com> napisał w wiadomości

    PS
    W irlandzkim urzędzie skarbowym czułem się jak gość, brakowały tylko
    kawy i ciastek, a pomyślałbym, że jestem u znajomych, albo ktoś chce ze
    mną załatwić jakiś interes. Urzędnicy mili i uprzejmi, naprawdę byli tam
    dla mnie i chcieli mi pomóc, można było nawet zostawić opinie na piśmie
    na temat jakości obsługi. Tymczasem jak jest w Polsce każdy dobrze wie.
    No i co jest naprawdę chorę: wklepuje kilka razy te same dane w
    programie do rozliczenia PITa, drukuje to, zanoszę do US, a tam z tego
    wydruku znów przepisują do komputera! Czy to nie jest chore?

  • 3. Data: 2007-11-23 12:25:59

    Dnia 23-11-2007 o 13:18:02 exirish <e...@i...com> napisał(a):

> [...]
    > programie do rozliczenia PITa, drukuje to, zanoszę do US, a tam z tego
    > wydruku znów przepisują do komputera! Czy to nie jest chore?

    W Polsce mamy niestety niedasizm - nic się nie da, oprócz tworzenia urzędów
    do spraw rozwiązywania spraw nierozwiązanych przez inne urzędy.