    From: "exirish" <e...@i...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: podatki jak w Irlandii
    Date: Thu, 22 Nov 2007 21:48:59 +0100

    Mam nadzieje że wprowadzą wreszcie rozliczanie podatku przez internet.
    Byłem w Irlandii i mogę powiedzieć jak to jest, w tym tak często
    przywoływanym państwie.
    Nie ma dwóch osobnych numerów PESEL i NIP, obie funkcje spełnia PPS. W
    urzędzie skarbowym byłem osobiście tylko raz zgłosić fakt zatrudnienia w
    pierwszej pracy. Zarejestrowałem się do rozliczeń internetowych, dzięki
    czemu dostałem po 2 tygodniach pocztą listową kod i klucz dostępu do
    strony
    https://www.reachservices.ie/reachPortal/appmanager/
    portal/default?intserviceslink=shp_5256_en
    następnie mogłem się już zalogować, a rozliczenie podatku to było
    wypełnienie kilku pól formularza na stronie. Po niecałych 3 tygodniach
    (sic!) dostałem zwrot podatku na podane przeze mnie wcześniej konto
    bankowe. Wszystko bez wychodzenia z domu, kolejek, wrednych urzędników!
    Mam nadzieję, że tak będzie też w Polsce, nowi rządzący do dzieła!
    żeby nie było nie będę wychwalać Irlandii, kraj ogólnie mi się nie
    podoba, ale akurat tę kwestię mają tam świetnie rozwiązaną