  • 1. Data: 2005-04-24 05:40:45
    Temat: podpis doradcy NIE !!
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Doradcy podatkowi nie mogą podpisywać formularzy PIT za podatników. Mogą oni
    jedynie sporządzać zeznania dla klientów lub udzielać im przy tym pomocy. W
    prawie podatkowym nie ma możliwości udzielania pełnomocnictwa do takich
    czynności. Tak orzekł w wyroku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie
    (sygn. VI SA/Wa 1245/04). Sąd oddalił skargę Krajowej Rady Doradców
    Podatkowych, którą wniosła KRDP w związku z zawieszeniem przez Ministra
    Finansów uchwały określającej ogólne wzory pełnomocnictw dla doradców
    podatkowych. Zgodnie z uchwałą doradcy podatkowi mogli sporządzać w imieniu
    podatnika, płatnika i inkasenta i na ich rzecz deklaracje i zeznania
    podatkowe oraz je podpisywać w imieniu podatników.

    ________________________
    Mam pytanie:
    Czy osoba usługowo prowadzaca księgowość może podpisywać sporządzone przez
    siebie deklaracje podatnika.
    Moze w ustawie rachunkowej są takie pełnomocnictwa ??? :)))))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 2. Data: 2005-04-24 06:59:53
    Temat: Re: podpis doradcy NIE !!
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    > Mam pytanie:
    > Czy osoba usługowo prowadzaca księgowość może podpisywać sporządzone przez
    > siebie deklaracje podatnika.
    > Moze w ustawie rachunkowej są takie pełnomocnictwa ??? :)))))))))

    No to niezle. No ale jesli doradcy nie moga, ksiegowi nie moga to kto moze?
    Zostaja biegli rewidenci i sam podatnik.
    Cos mi sie wydaje ze to jakas bzdura. Dlaczego Panstwo ma ingerowac w to
    komu daje pelnomocnictwo do okreslonych czynnosci? Jest to w sumie tylko
    moja wola, kwestia zaufania.
    Odnosnie pelnomocnictwa - to pozostaje KC, dlaczego jakis sad ma wylaczac
    zasady w nim ustalone?

    pozdr.
    KJ

  • 3. Data: 2005-04-25 05:34:16
    Od: "Tomek" <s...@p...wp.pl>

    Użytkownik "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:d4fge4$1bg$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > moja wola, kwestia zaufania.
    > Odnosnie pelnomocnictwa - to pozostaje KC, dlaczego jakis sad ma wylaczac

    Są jeszcze przepisy Ordynacji podatkowej i one mają tu pierwszeństwo.

  • 4. Data: 2005-04-29 22:06:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Apr 2005, jarmulowicz krzysztof wrote:

    >+ Odnosnie pelnomocnictwa - to pozostaje KC

    wKF: pomijając Ordynację to w żadnym przypadku KC (to nie jest
    czynność umowna !) lecz byłby to KPA....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)