  • 1. Data: 2002-03-01 14:14:54
    Temat: podpis odbiorcy faktur
    Od: "Piotr A. Dybczynski" <d...@a...edu.pl>

    Witam wszystkich,

    ostatnio po kilku rozmowach z ki?gowymi zrodzi?o si? we mnie
    podejrzenie,
    ?e od jakiego? czsu pope?niam b??d. Chodzi o podpisy na fakturach.

    Przyk?ad 1: Oddaj? do naprawy do warsztatu mój samochów (nie ?rodek
    trwa?y, rozliczany kilometrówj? w jednoosobowej DG be pracowników). Pan
    mechanik pyta czy na rachunek,
    ja ?e tak i przy odbiorze samochodu dostaj? od niego rachunek na napraw?
    oraz
    jedn? lub kilka faktur ze sklepów na cz??ci które musia? kupiae. Faktury
    wystawione
    na mnie ale podpisane przez mechanika jako odbieraj?cego. Za??czam
    rachunek i faktury
    do ewidencji kilometrówki ale chyba z tym podpisem jest nie tak?

    Przyk?ad 2: Firma oddaje do naprawy zasilacz awaryjny "bo nie dzia?a". W
    trakcie
    naprawy okazuje si?, ?e przede wszystkim trzeba wymieniae akumulator.
    Firma
    telefonicznie zleca zakup i na koniec dostaje rachunek na naprawe oraz
    fakture
    ze sklepu na akumulator. Faktura wystawiona na firme ale z podpisem
    technika
    z warsztatu napraw.

    Co z tym zrobiae? Bo formalnie podpisane osoby nie mia?y prawa do
    podpisywania.
    Jak to praktycznie rozwi?zaae? Zostawiaj?c w warsztacie samochód
    wystawiaae
    upowa?nienie do podpisywania z klauzul?: wa?ne tylko w dniu....?
    No bo przecie? nie upowa?nienie sta?e!

    Polecam si? ?askawej uwadze, zale?y mi szczególnie na praktycznym
    rozwi?zaniu
    podobnych sytuacji.
    I jeszcze jedno: komu tak na prawd? potrzebne to upowa?nienie (je?li w
    ogóle)
    ile kopii i kto ma je dostaae?

    Pozdrawiam,
    Piotr
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 2. Data: 2002-03-01 14:32:08
    Temat: Re: podpis odbiorcy faktur
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Piotr A. Dybczynski <d...@a...edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@a...edu.pl...

    > Witam wszystkich,
    >
    > ostatnio po kilku rozmowach z kięgowymi zrodziło się we mnie
    > podejrzenie,
    > że od jakiegoś czsu popełniam błąd. Chodzi o podpisy na fakturach.

    A co takiego odkrywczego powiedzieli ksiegowi?
    Czyzby znalezli jakis przepis, ze upowaznienie ma byc na pismie?

    Karol

  • 3. Data: 2002-03-01 14:39:59
    Od: "Piotr A. Dybczynski" <d...@a...edu.pl>

    Karol wrote:

> [...]
    >
    > A co takiego odkrywczego powiedzieli ksiegowi?
    > Czyzby znalezli jakis przepis, ze upowaznienie ma byc na pismie?

    No w?a?nie! i nie tylko, ale ?e kopia ma zostaae w sklepie a druga
    u mnie podpi?ta do faktury z takim podpisem bo inaczej s? to faktury z
    b??dem
    (i dalszymi konsekwencjami).
    Piotr
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 4. Data: 2002-03-01 14:54:55
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Piotr A. Dybczynski <d...@a...edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@a...edu.pl...

    > No właśnie! i nie tylko, ale że kopia ma zostać w sklepie a druga
    > u mnie podpięta do faktury z takim podpisem bo inaczej są to faktury z
    > błędem
    > (i dalszymi konsekwencjami).

    Nie bede komentowal pogladow kolegow ksiegowych. Ale zastanawiam sie gdzie
    oni w przepisach VATowskich znalezli takie madrosci.

    Karol

  • 5. Data: 2002-03-01 23:27:46
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Fri, 01 Mar 2002 15:14:54 +0100, "Piotr A. Dybczynski"
    <d...@a...edu.pl> wrote:

> [...]
    >rachunek i faktury
    >do ewidencji kilometrówki ale chyba z tym podpisem jest nie tak?

    Odbiorca to pół biedy, bo można uznać, że go upoważniłeś. Co prawda
    dziwne, bo powinien to kupić na swój warsztat i potem wystawić jedną
    fakturę dla Ciebie. Ale może nie jest VATowcem i chciał Ci dzięki temu
    dać VAT do odliczenia...

    >Co z tym zrobi?? Bo formalnie podpisane osoby nie mia?y prawa do
    >podpisywania.

    Niby nie miały, ale kto to wie? On podpisał bez upoważnienia, to na
    siebie nie zakabluje. Ty sie zgadzasz z tym, co on podpisał, więc
    udawaj, że go upoważniłeś. Nawet jak on jest idyjtoa i sam zakabluje,
    że podpisał, bez upoważnienia, to możesz udawać ,,Panie, przecież panu
    wysłałem upoważnienie. Pan go nie dostał? To po co żeś pan
    podpisywał?''

    >Jak to praktycznie rozwi?za?? Zostawiaj?c w warsztacie samochód
    >wystawia?
    >upowa?nienie do podpisywania z klauzul?: wa?ne tylko w dniu....?

    Nie w dniu, a na co...

    >No bo przecie? nie upowa?nienie sta?e!

    Jak ja wystawiam upoważnienia mniej pewnym osobom, to dodaję
    informację ,,dotyczy zakupów gotówkowych''. W zasadzie nawet jak coś
    odbierze bez Twojej wiedzy, to co Ci to zaszkodzi?

    >Polecam si? ?askawej uwadze, zale?y mi szczególnie na praktycznym
    >rozwi?zaniu podobnych sytuacji.

    Moje jest moje i oczywiście pewnie jakiś durnowaty przepis powie, że
    jestem idiota... Ale trudno.

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2002-03-02 08:17:41
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Piotr A. Dybczynski" [...]

    > Przykład 1: Oddaję do naprawy do warsztatu mój samochów (nie środek
    > trwały, rozliczany kilometrówją w jednoosobowej DG be pracowników). Pan
    > mechanik pyta czy na rachunek,
    > ja że tak i przy odbiorze samochodu dostaję od niego rachunek na naprawę
    > oraz
    > jedną lub kilka faktur ze sklepów na części które musiał kupić. Faktury
    > wystawione
    > na mnie ale podpisane przez mechanika jako odbierającego. Załączam
    > rachunek i faktury
    > do ewidencji kilometrówki ale chyba z tym podpisem jest nie tak?

    Na fakturze jest zapewne napisane jak byk:

    Podpis osoby UPOWAZNIONEJ do odbioru faktury.
    Trzeba go upowaznic - i juz.

    > Przykład 2: Firma oddaje do naprawy zasilacz awaryjny "bo nie działa". W
    > trakcie
    > naprawy okazuje się, że przede wszystkim trzeba wymienić akumulator.
    > Firma
    > telefonicznie zleca zakup i na koniec dostaje rachunek na naprawe oraz
    > fakture
    > ze sklepu na akumulator. Faktura wystawiona na firme ale z podpisem
    > technika
    > z warsztatu napraw.

    To samo.

    > Co z tym zrobić? Bo formalnie podpisane osoby nie miały prawa do
    > podpisywania.

    A czemu?
    Ctrzeba je bylo upowaznic...

    > Jak to praktycznie rozwiązać? Zostawiając w warsztacie samochód
    > wystawiać
    > upoważnienie do podpisywania z klauzulą: ważne tylko w dniu....?
    > No bo przecież nie upoważnienie stałe!

    Z tego co sie orientuje upowaznienie pisemne potrzebne jest do
    wystawienia faktury BEZ PODPISU odbiorcy.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-03-02 08:21:17
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Piotr A. Dybczynski" <d...@a...edu.pl> wrote in message

    > No właśnie! i nie tylko, ale że kopia ma zostać w sklepie a druga
    > u mnie podpięta do faktury z takim podpisem bo inaczej są to faktury z
> [...]

    A powolali sie na cos oprocz wlasnego "widzi mi sie" ?

    Ja w spotkalem sie nawet z takimi formami, gdzie ksiegowy stwierdzili ze na
    wszystkich kopiach
    faktury byl ORYGINALNY podpis. Podpisalem i obiecalem ze juz wiecej nie bede
    sprawial
    klopotow i kupuje gdzie indziej.

    Boguslaw