  • 1. Data: 2008-12-15 20:44:25
    Temat: pomienieta faktura
    Od: Ania <a...@g...pl>

    witam,
    pominelam w rejestrze vat i kpir w pazdzirniku jedna fakture, czy
    wporwadzac ja w pazdzierniku i robic korekte do vat-7, czy wprowadzic ja
    do rejestru w listopadzie?

  • 2. Data: 2008-12-15 23:21:09
    Temat: Re: pomienieta faktura
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Dec 2008, Ania wrote:

    > witam,
    > pominelam w rejestrze vat i kpir w pazdzirniku jedna fakture,

    Koszty (jakie?) czy przychody?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-12-16 23:15:15
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Koszty (jakie?) czy przychody?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    koszty - faktura za uslugi telekomunikacyjne (wiedzialm, ze o czyms
    zapomnialam)

  • 4. Data: 2008-12-17 00:07:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Dec 2008, Ania wrote:

    > koszty - faktura za uslugi telekomunikacyjne (wiedzialm, ze o czyms
    > zapomnialam)

    To bym się nie przejmował.
    VAT jest dozwolony "wprost", zaś w koszty też nie widać przeciwwskazań.
    wKF: ze względu na wygodę miałem powrzucane takie f-ry telekomunikacyjne
    w miesiącu płatności - czyli przysługującego prawa odliczania VAT.
    Kontrolerzy moment się zastanowili - "acha, ujął pan później".
    I tyle. Ale to było ze dwa lata temu ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-12-17 18:33:21
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0812170105240.3968@quad>:

> [...]
    > w miesiącu płatności - czyli przysługującego prawa odliczania VAT.
    > Kontrolerzy moment się zastanowili - "acha, ujął pan później".

    Faktury za usługi telekomunikacyjne nie docierają w miesiącu
    wystawienia, tylko w dobrym układzie to w następnym miesiącu... ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-12-17 19:54:12
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-12-2008 o 19:33:21 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > Faktury za usługi telekomunikacyjne nie docierają w miesiącu
    > wystawienia, tylko w dobrym układzie to w następnym miesiącu... ;-)

    Mi TPSA wystawia 10. - a 11. lub 12. mam już w skrzynce (obciążone blaszką,
    piaskiem albo puzzlem :-) )

    Pozdrawiam,
    TOmek

  • 7. Data: 2008-12-17 20:33:37
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.umbn8mmbl60ql1@unk>:

    > Mi TPSA wystawia 10. - a 11. lub 12. mam już w skrzynce (obciążone blaszką,
    > piaskiem albo puzzlem :-) )

    Ja nie mam skrzynki ;(
    Listy polecone są odbierane przez domowników po uzgodnieniu
    telefonicznym, a resztę korespondencji uznaję za otrzymaną po
    fizycznym zobaczeniu jej na biurku, czyli, gdy mam możliwość
    zapoznania się z treścią.
    Płacę według umowy, ale księguję według terminu otrzymania, który
    /o dziwo/ jest nie wcześniej niż miesiąc płatności ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2008-12-18 15:44:09
    Od: Ania <a...@g...pl>

    'Tom N' pisze:

    > Faktury za usługi telekomunikacyjne nie docierają w miesiącu
    > wystawienia, tylko w dobrym układzie to w następnym miesiącu... ;-)

    to juz pomijam, bo wlasnie "odkrylam" ze w vat ujmuje sie z data
    otrzymania :/ caly rok w plecy, ale teraz juz tego nie odtworze

  • 9. Data: 2008-12-18 16:35:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-12-2008 o 16:44:09 Ania <a...@g...pl> napisał(a):

    > to juz pomijam, bo wlasnie "odkrylam" ze w vat ujmuje sie z data
    > otrzymania :/ caly rok w plecy, ale teraz juz tego nie odtworze

    Ale ktoś by musiał Ci udowodnić te daty otrzymania.
    W praktyce tylko faktury z kilku ostatnich dni miesiąca(lub kwartału)
    mogą budzić podejrzenia, a i to czytałem wyrok, że gość fakturę
    z 30. odliczył w tym samym miesiącu, US nie dał wiary
    że faktura dotarła tego samego dnia, a WSA powiedział żeby US
    się bujał bo domysły domysłami a gdzie dowody :-)
    (chodziło o zakup wysyłkowy)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2008-12-18 18:27:55
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Ania w <news:gidr48$j36$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]

    > to juz pomijam, bo wlasnie "odkrylam" ze w vat ujmuje sie z data
    > otrzymania :/ caly rok w plecy, ale teraz juz tego nie odtworze

    Coś Ci podkreśliłem.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]