  • 1. Data: 2004-03-20 10:54:05
    Temat: pomocy ?????
    Od: "MK" <k...@o...pl>

    Witam

    Moje pytanie to:
    Pracownik dostarczył mi zwolnienie lekarskie ZLA z kodem 010 - opieka nad
    małżonką po porodzie.
    Jak mam je traktować jako dokument uprawniający go do zasiłku opiekuńczego
    czy jako chorobowe ????

    Jeśli jako zasiłek opiekuńczy to kto ma go wypłacić (zatrudniamy 18
    osób).????
    I ile mam na dostarczenie do ZUSu dokumentów pracownika, które uprawniają go
    do tego zasiłku i jakie to są dokumenty ??

    Pomóżcie, zamotałam się .

    Pozdrawiam
    MK

  • 2. Data: 2004-03-20 13:28:44
    Temat: Re: pomocy ?????
    Od: "Nicolka" <n...@b...pl>

    Ty jako pracodawca nie płacisz za to. Musisz wypełnic Z3a oraz taki
    wniosek do pobrania w Zusie (chyba Z15) na zasiłek opiekunczy, ktory
    wypełnia pracownik. I ZUS wypłaci, bo Ty nie masz uprawnien do udzielania
    zasiłku opiekunczego. To łącznie ze zwolnieniami slesz do ZUS.

  • 3. Data: 2004-03-20 13:37:44
    Od: "MK" <k...@o...pl>

    Jeju dzieki za odpowiedz, a w jakim terminie mam to zrobic ???

  • 4. Data: 2004-03-20 13:41:59
    Od: "MK" <k...@o...pl>

    I czy pracownik ma mi tylko dostarczyc zwolnienie, czy potrzebne sa jeszzce
    jakies dokumenty,np.odpis aktu urodzenia dziecka, czy cos innego ?

    MK

  • 5. Data: 2004-03-20 14:16:07
    Od: "MK" <k...@o...pl>

    Czy jesli minelo juz 7 dni od dostarczenia przez pracownika do mnie
    zwolnienia, to ZUS przyjmie je, jakie moga byc konsekwencje mojego
    spoznienia w dostarczeniu zwolnienia do ZUSu ??

    MK