  • 1. Data: 2005-06-08 06:09:47
    Temat: praca za granicą a podatki ???
    Od: "periczapla" <p...@o...pl>

    czy pracując za granicą legalnie nasz US i ZUS, może się o tym jakoś
    dowiedzieć (czy jest jakas informacja od zagranicznych urzędów do Polski ?),
    i czy należy w związku z tym płacić jakieś podatki w Polsce??

  • 2. Data: 2005-06-08 06:58:41
    Temat: Re: praca za granicą a podatki ???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jun 2005, periczapla wrote:

    >+ czy pracując za granicą legalnie nasz US i ZUS, może się o tym jakoś
    >+ dowiedzieć (czy jest jakas informacja od zagranicznych urzędów do Polski ?),

    http://groups.google.pl/groups?selm=Pine.WNT.4.60.05
    02242327060.2316%40athlon

    Powyższe dotyczy UE, nie wiem jak z "resztą świata" - ale z kolei Unia
    od czasu do czasu (jako całość) to i owo jest w stanie wyegzekwować (na
    przykład ostatnio - płacenie podatków własnych obywateli od odsetek
    z kont bankowych umieszczonych w Szwajcarii).
    Nad przepisami pozwalającymi na coraz sprawniejszą wymianą informacji
    organy ustawodawcze ciągle "pracują" :)
    Oczywiście (?) - przepis pozwalający wymieniać się informacjami dotyczy
    również informacji przeszłych.

    >+ i czy należy w związku z tym płacić jakieś podatki w Polsce??

    Coś ty. Absolutnie i wcale, bez związku !
    Podatki to trzeba płacić *zgodnie z ustawą* a nie "w związku z tym" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)