  • 1. Data: 2002-04-11 12:46:50
    Temat: prawa autorskie - koszty uzyskania - pytanie
    Od: "Marcin Niewiadomski" <k...@e...com.pl>

    Witam i pytam.
    Czy wykonujac parce zwiazaną z przekazaniem praw autorskich (umowa o dzielo
    wraz z klauzula o przekazaniu praw) - dokladnie tworzeniem grafiki na
    potrzeby stron internetowych - przysluguja mi 50% koszty uzyskania dochodu?
    Czy jezeli przysluguja (a tak mi sie wydaje) to w przypadku kiedy pracodawca
    rozliczal umowy o dzielo na podstawie standardowych kosztow (o ile sie nie
    myle 27% :-/ ) to czy ja moge dokonac korekcji przy skladaniu pitu i
    wyliczyc podatek na podstawie kosztow "autorskich" czyli 50%?

    Z gory bardzo dziekuje za udzielone odpowiedzi.
    pozdr. Marcin

  • 2. Data: 2002-04-11 13:09:53
    Temat: Re: prawa autorskie - koszty uzyskania - pytanie
    Od: "Marcin Niewiadomski" <k...@e...com.pl>

    "Marcin Niewiadomski" <k...@e...com.pl> wrote in message
    znalazlem cos na inforze, chyba sie zaliczam :)
    http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I02.2002.067.
    00000100b&format=webmore
    3

    ale nadal nie wiem czy jezeli moj pracodawca dal ciala, to czy ja moge to
    skorygowac

    pozdr. Marcin

  • 3. Data: 2002-04-12 20:34:12
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Apr 2002, Marcin Niewiadomski wrote:
    [...KUP 50%...]
    >+ ale nadal nie wiem czy jezeli moj pracodawca dal ciala, to czy ja moge to
    >+ skorygowac

    Było tu zdanie (jakbyś był w stanie znaleźć wątek poruszający
    sprawę korekty KUP od 'mieszkania w innej gminie' [praca]
    - to było to tam) że korektę powinien wprowadzić pracodawca.
    Ja tak *bardzo* przekonany nie byłem - ale... coś w tym jest.
    Moje wątpliwości biorą się stąd, że powinieneś podać dane
    "oddające rzeczywistoś" - więc jeśli układ jest taki że
    KUP są źle naliczone - to *jakaś* droga niezależna od woli
    i postępowania płatnika - powinna być. "Za" świadczy stanowisko
    prezentowane w opisie gazety prawnej (wątek: "bez PItu od
    pracodawcy") że pracownik POWINIEN podać dane jak najrzetelniejsze:
    z info ZUS, z "paska", z oszacowania; Czyli - powinien WE WŁASNYM
    ZAKRESIE korygować błąd płatnika.
    Niemniej są to tylko wątpliwości, a nie przekonanie :(

    Pozdrowienia, Gotfryd