  • 1. Data: 2005-02-28 21:17:12
    Temat: prawo do ulgi remontowej?
    Od: "Aga" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jeżeli mieszkanie jest na ojca, a rachunki za remont na córkę zamieszkującą w
    tym lokalu, to czy ma ona prawo do odliczenia?

    Pozdrawiam
    Aga

  • 2. Data: 2005-02-28 22:02:24
    Temat: Re: prawo do ulgi remontowej?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Aga wrote:
    > Witam
    >
    > Jeżeli mieszkanie jest na ojca, a rachunki za remont na córkę zamieszkującą w
    > tym lokalu, to czy ma ona prawo do odliczenia?

    nie.

  • 3. Data: 2005-03-01 10:55:20
    Od: Schpakoo! <n...@s...pl>

    Dnia Mon, 28 Feb 2005 16:02:24 -0600, witek napisał(a):

    > nie.

    , chyba, że ma tytuł prawny do lokalu typu np. umowa użyczenia. Zwrot
    'mieszkanie jest na ojca' jest niezbyt precyzyjny. Liczy się tytuł prawny
    do lokalu i już. Może wynajmować, użyczać od ojca mieszkanie. Przestrzegam
    jedna przed pochopnym podpisywaniem umów użyczenia, które mimo to, że
    często są nieodpłatne są opodatkowane... Ale to już inna bajka.

    Pzdr

    Schpakoo!

  • 4. Data: 2005-03-01 22:17:26
    Od: "Aga" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > jedna przed pochopnym podpisywaniem umów użyczenia, które mimo to, że
    > często są nieodpłatne są opodatkowane... Ale to już inna bajka.

    Nie wiem jak jest dokładnie z tą własnością (mieszkanie spółdzielcze jest
    zapisane na ojca), ale rachunki za remont są na córkę, która jest zameldowana w
    tym mieszkaniu (mieszka z ojcem).

    Pozdrawiam
    Aga

  • 5. Data: 2005-03-01 22:36:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Aga wrote:

    > Nie wiem jak jest dokładnie z tą własnością (mieszkanie spółdzielcze jest
    > zapisane na ojca), ale rachunki za remont są na córkę, która jest zameldowana w
    > tym mieszkaniu (mieszka z ojcem).

    Nie odliczy.

  • 6. Data: 2005-03-02 01:08:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Mar 2005, Schpakoo! wrote:

> [...]
    >+ > nie.
    >+
    >+ , chyba, że ma tytuł prawny do lokalu typu np. umowa użyczenia. Zwrot

    ...zgoda...

> [...]
    >+ jedna przed pochopnym podpisywaniem umów użyczenia, które mimo to, że
    >+ często są nieodpłatne są opodatkowane...

    ...z wyjątkiem "najbliższej rodziny" :)
    Dokładniej: dla nieruchomości "nie ustala się wartości czynszowej"
    (co "znika" :) podatek po obu stronach) - art.16.2.
    Natomiast inną sprawą jest czy ojciec ma prawo do uzyczenia mieszkania,
    bo to nie jest oczywiste. A czynności "które nie mogą być przedmiotem
    prawnie skutecznej umowy" są wyłączone z ustawy....
    Jak dla mnie w przypadku rodzice-dzieci sprawa nie jest oczywista
    w drugą stronę :) bo "prawa" do lokalu powstają IMO z mocy KRiO oraz K.C. :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)