  • 1. Data: 2005-02-28 21:38:26
    Temat: umowa o dzieło i koszty uzyskania
    Od: "fotosynteza" <f...@w...pl>

    Finalizuje własnie prace
    Robiłem zdjecia produktów pewnej firmy do wykorzystania
    w druku itp.
    Jako forme rozliczenia z firmą wybrałem UMOWE o dzieło
    po rozmowie z ich ksiegowym dowiedziałem sie zostaną
    uwzględnione 20% koszty uzyskania przychodu
    natomiast w przypadku działalności artystyczniej jest prawo
    uwzględnienia 50% kosztów uzyskania.
    Wszelkie prawa autorskie do mojej pracy zostają przeniesione
    na firmę.

    Moje pytanie.
    czy mam prawo do odliczenia 50% kosztów uzyskania ????

    Mając na uwadze to ze polskie przepisy są bardzo nie precyzyjne
    nie wiem co zrobić. Nie chce również biegać do skarbowego
    jak coś bedzie nie tak jak trzeba

    może ktoś z was miał z takim problemem do czynienia
    i może wskazać mi konkretną inerpretaję przepisu,
    lub jakieś postanowienie sądu które to jasno okresla

    Jesli w któryms momencie wyraziłem sie nie precyzyjnie
    to przepraszam ale nie do konca znam sie na tym
    Licze jednak na to ze ten kto ma zrozumiec zrozumie

    michał

  • 2. Data: 2005-03-02 01:19:26
    Temat: Re: umowa o dzieło i koszty uzyskania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Feb 2005, fotosynteza wrote:
    >+ Robiłem zdjecia produktów pewnej firmy do wykorzystania
    >+ w druku itp.

    IMHO możesz zajrzeć do archiwów *.foto i *.foto.cyfrowa
    Jak dla mnie:

    >+ natomiast w przypadku działalności artystyczniej jest prawo
    >+ uwzględnienia 50% kosztów uzyskania.

    >+ czy mam prawo do odliczenia 50% kosztów uzyskania ????

    ..."dlaczego by nie" ???
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd