  • 1. Data: 2006-08-01 09:22:49
    Temat: Re: prepaid w koszty
    Od: "joan" <g...@o...eu>

    > Jak US postrzega wrzucanie w koszty prowadzenia DG doładowań telefonu
    > używanego do DG? Przecież bilingów nie mogę im pokazać. Koszty nie są małe
    > (ok 1000 zł) i wolę odpisywać z nich VAT i reszta w koszty. Da > się?

    Jesli telefon kupiony na firme i faktury za doladowania sa na firme, to nie
    powinno byc problemu.

    joan

  • 2. Data: 2006-08-01 20:36:09
    Temat: prepaid w koszty
    Od: ...@...c

    witam,

    Jak US postrzega wrzucanie w koszty prowadzenia DG doładowań telefonu
    używanego do DG? Przecież bilingów nie mogę im pokazać. Koszty nie są małe
    (ok 1000 zł) i wolę odpisywać z nich VAT i reszta w koszty. Da się? I co
    ewentualnie przygotować pod kontrolę żeby mi d... nie zawracali pytaniami
    typu: " a do kogo pan dzwonił w sierpniu 2004 za 890 zł? co? "

    --
    pozdrawiam,

  • 3. Data: 2006-08-02 10:46:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    joan wrote:

    > Jesli telefon kupiony na firme i faktury za doladowania sa na firme,
    > to nie powinno byc problemu.

    Mnie pytali czy mam drugi telefon prywatny. Miałem i nie było problemu.

  • 4. Data: 2006-08-02 14:29:13
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    ...@...c napisał(a):

> [...]
    > ewentualnie przygotować pod kontrolę żeby mi d... nie zawracali pytaniami
    > typu: " a do kogo pan dzwonił w sierpniu 2004 za 890 zł? co? "

    informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego
    Sygnatura OP.005/67/2004
    Data 2004.06.25
    Autor Drugi Urząd Skarbowy w Tarnowie

    Pytanie podatnika:
    Dotyczy zapytania w sprawie prawa do odliczenia podatku należnego o podatek
    naliczony od wydatków związanych z eksploatacją telefonu komórkowego,
    wykonywanego do prowadzonej działalności gospodarczej.

    "[...]Z sytuacji przedstawionej w Pana piśmie wynika, iż ponosi Pan wydatki
    na zakup kart doładowujących konto telefonu komórkowego oraz baterii i
    zasilacza do tego telefonu. Jak wynika z oświadczenia przedstawionego w
    piśmie, przedmiotowy telefon wykorzystywany jest w prowadzonej przez Pana
    działalności gospodarczej.
    W myśl art. 88 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od
    towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535), obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy
    podatku należnego nie stosuje się do nabywanych przez podatnika towarów i
    usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogłyby być zaliczone do kosztów
    uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, z
    wyjątkiem przypadków, gdy brak możliwości zaliczenia tych wydatków do
    kosztów uzyskania przychodów pozostaje w bezpośrednim związku ze
    zwolnieniem od podatku dochodowego.
    Zdaniem tut. Urzędu, w oparciu o przepisy o podatku dochodowym, wydatki
    związane z eksploatacją przedmiotowego telefonu mogą zostać uznane za
    koszty uzyskania przychodów.
    W związku z powyższym przysługuje Panu prawo do odliczenia podatku
    naliczonego od towarów i usług na zasadach ogólnych."

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 5. Data: 2006-08-02 16:57:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Aug 2006, jureq wrote:

    > Mnie pytali czy mam drugi telefon prywatny. Miałem i nie było problemu.

    Ciekawe, u mnie takie samo pytanie padło przy tel. stacjonarnym :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-08-03 06:22:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ciekawe, u mnie takie samo pytanie padło przy tel. stacjonarnym :)

    A u mnie przy samochodzie :-)

  • 7. Data: 2006-08-09 12:41:46
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0608021757210.16100@athlon>,

    > Ciekawe, u mnie takie samo pytanie padło przy tel. stacjonarnym :)

    Ciekawe kiedy zaczną pytać o drugi internet ;)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 8. Data: 2006-08-09 12:51:56
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz"

    > Ciekawe kiedy zaczną pytać o drugi internet ;)

    albo kiedy zaczna pytajacych pytac dlaczego dzwonia do cioci babci itp z tel
    sluzbowego

    --
    ania ----------------------------

  • 9. Data: 2006-08-09 20:50:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Aug 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Ciekawe kiedy zaczną pytać o drugi internet ;)

    E tam, przecież mam.
    Modem stoi :P

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-08-09 20:57:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Aug 2006, ania wrote:

    > Użytkownik "Jarek Spirydowicz"

    > albo kiedy zaczna pytajacych pytac dlaczego dzwonia do cioci babci itp z tel
    > sluzbowego

    ...a dzwonią??
    ;)
    (hint: Skype jest tańszy)