  • 1. Data: 2005-09-19 06:51:56
    Temat: prezenty
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    Od początku obowiązywania "nowej" ustawy o VAT czyli od 01.05.2004r.
    odliczam VAT z faktur dokumentujących zakup słodyczy, kawy czy herbaty dla
    kontrahentów i nie wystawiam faktur wewnętrznych. Tego typu poczęstunek jest
    serwowany przy okazji rozmów handlowych, negocjacji czy zawierania umów.
    Oprócz tego słodycze są zawsze wyłożone w sekretariacie i gabinecie prezesa
    dla ewentualnych gości firmy. Wartość takeigo "prezentu" raczej nie
    przekracza 5 zł.
    Czy ktoś z szanownych grupowiczów miał już doświadczenia kontrolne w tej
    sprawie? Jak US podchodzą w praktyce do poczęstunku dla kontrahentów?
    Czy ktoś znalazł może jakieś rozsądne interpretacje i moze mi je podsunąć?
    Z góry dziękuję
    MB

  • 2. Data: 2005-09-19 12:35:36
    Temat: Re: prezenty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Sep 2005, Magdalena B wrote:

    > Czy ktoś znalazł może jakieś rozsądne interpretacje i moze mi je podsunąć?

    Hm... pamiętam że widziałem tylko "gazetowy" spór w kwestii czy
    zrobienie herbaty łapie się pod "wydanie" czy "zużycie" (to
    drugie nieopodatkowane). Pewnie też widziałaś, ale piszę tak
    na wszelki wypadek :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)