  • 1. Data: 2003-11-27 12:17:24
    Temat: problem powodziowo-skarbowy
    Od: "Paweł" <p...@p...fm>

    miałem niedawno kontrolę z urzędu skarbowego, jestem w trakcie składania
    wyjaśnień.
    I tu oczywiście tkwi problem :)
    Jestem z Wrocławia.
    Kontrola dotyczy wcześniejszych lat, między innymi sprzed roku 1997.
    Niestety w okresie powodzi zginęly lub zniszczyły mi się dokumenty z
    wcześniejszych lat.
    I tu pytanie:
    czy w urzędzie skarbowym wystarczą moje wyjaśnienia?
    czy jest jakaś podstawa prawna do tego aby wystarczyły moje wyjaśnienia.
    Fakt zalania jest udokumentowany ( zdjęcia itp.), woda na 3,5 metra
    (niestety).
    Z góry dziękuję za wskazanie jakiegoś serwisu prawnego, ewentualnie proszę o
    podzielenie się własnymi doświadczeniami.
    Paweł

  • 2. Data: 2003-11-27 14:48:09
    Temat: Re: problem powodziowo-skarbowy
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "Paweł" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Z góry dziękuję za wskazanie jakiegoś serwisu prawnego, ewentualnie proszę
    > podzielenie się własnymi doświadczeniami.

    Witam

    primo:
    nie piszesz, w jakiej formie rozliczałeś się/rozliczasz z US,
    na jaki temat składasz wyjaśnienia (braku dokumentów, braku zapłat, jakichś
    błędów ?????)
    jeśli KPiR to patrz np. paragraf 11 ust. 4 pkt 2 rozporządzenia KPiR z
    26.08.2003, DU 152, poz 1475
    (analogiczny zapis był w poprzednich rozporządzeniach KPiR)

    secundo:
    dlaczego teraz masz kontrolę "sprzed 1997r" - IMHO 1996 przedawnił się
    31.12.2002r

    jak o coś pytasz to więcej szczegółów please - czego właściwie dotyczy Twoje
    pytanie

    pozdr
    KTP

  • 3. Data: 2003-11-27 15:47:39
    Od: "Paweł" <p...@p...fm>

    Użytkownik "ktp" <k...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > 31.12.2002r
    >
    > jak o coś pytasz to więcej szczegółów please - czego właściwie dotyczy

    witam, widzę że muszę uściślić:)
    przepraszam że nie od razu.
    dokładnie chodzi o rok 1997.
    mam kontrolę w sprawie nieujawnionych źródeł przychodu za 1997 i 1998.
    z powodu zaginięcia i zniszczenia dokumentów nie mam jak to się mówi
    pokrycia na duże akurat w tamtym okresie wydatki (zwłaszcza w 1997 roku)
    oczywiście w 98 nie było powodzi, ale kontrola jest również za ten okres.
    mam nadzieję że to wystarczy.
    jakby co to służę większym opisem, ale może to już na priv?
    Paweł

  • 4. Data: 2003-11-28 00:44:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2003, Paweł wrote:

> [...]
    >+ oczywiście w 98 nie było powodzi, ale kontrola jest również za ten okres.

    Sądząc z innych opisów na grupie - twoje słowo nie wystarczy.
    Musisz uzyskać duplikaty dokumentów kosztowych !

    >+ jakby co to służę większym opisem, ale może to już na priv?

    Nie wiem jak KTP, ale ja bym był przeciw :], do tego jestem
    przeciw z innej przyczyny: komentarz może się komu innemu przydać.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)