  • 1. Data: 2002-03-18 17:51:29
    Temat: programy a vat po ostatniej nowelizacji ustawy
    Od: "barysza" <b...@p...onet.pl>

    Po ostaniej nowelizacji ustawy,
    czy pisząc oprogramowanie dla firm i je sprzdając staję się automatycznie
    płatnikiem VAT. Czy też jeżeli mam niskie obroty mogę nie rejestrować się
    jako płatnik VAT i sprzedawać moje progamy bez VAT-u ?

    Pozdrawiam
    Ryszard

  • 2. Data: 2002-03-18 21:04:56
    Od: "Register" <d...@o...pl>

    Użytkownik "barysza" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > płatnikiem VAT. Czy też jeżeli mam niskie obroty mogę nie rejestrować się
    > jako płatnik VAT i sprzedawać moje progamy bez VAT-u ?

    Witam!
    Płatnikiem podatku VAT stajesz się automatycznie po
    przekroczeniu rownowartosci 10.000 EUR w roku
    kalendarzowym. Do tej kwoty to jest to twoj wybor.
    Przy sprzedazy programow (rachunek) traca firmy,
    ktore nie moga odliczyc 22 % VAT (ale to juz ich
    sprawa).
    Pzdr

  • 3. Data: 2002-03-19 17:59:01
    Od: "Grażyna Powichrowska" <g...@w...pl>

    Użytkownik Register <d...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a75kv0$6jc$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "barysza" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    A komu sprzedajesz? Kowalskiemu, czy firmom? Wtorkowa GP omawia ten temat.
    ------------
    Graszka

  • 4. Data: 2002-03-22 18:12:22
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Mon, 18 Mar 2002 22:04:56 +0100, "Register"
    <d...@o...pl> napisałbył:

    >Przy sprzedazy programow (rachunek) traca firmy,
    >ktore nie moga odliczyc 22 % VAT (ale to juz ich
    >sprawa).

    To dość durne przekonanie w społeczeństwie. Nie tracą, bo tam tego
    VATu nie ma, więc go nie płacą -> nie odliczają! Oddawałem meble do
    komisu i okazało się, że komis jest vatowcem, bo idioci z firm chcą
    faktur. Efekt? Gość doliczył 22% do kwoty, jaką ja chciałem... gdyby
    nie był vatowcem, dałby po prostu moją cenę...

    Zagadka: I kiedy firma traci?
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-03-23 06:32:33
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Mar 2002, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+ To dość durne przekonanie w społeczeństwie. Nie tracą, bo tam tego
    >+ VATu nie ma, więc go nie płacą -> nie odliczają!

    Najwyraźniej nie tylko "w społeczeństwie" - niedawno
    ktoś tu pisał że został VATowcem bo jego kontrahenci
    sugrowali mu "gdzie może sobie wsadzić rachunki" (na
    pytanie komu rachunek przeszkadza odpowiedzi brak).
    Należałoby podejrzewać że chodziło o ichnich księgowych
    a nie tzw. "przecietne społeczeństwo" :(
    [...]
    >+ Efekt? Gość doliczył 22% do kwoty, jaką ja chciałem... gdyby
    >+ nie był vatowcem, dałby po prostu moją cenę...
    >+
    >+ Zagadka: I kiedy firma traci?

    Kiedy indywidulany klient idzie do konkurencji ? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (VAT -:))