  • 1. Data: 2007-02-27 17:57:16
    Temat: prośba, zapytanie
    Od: "dosia" <l...@o...pl>

    Mąż prowadził działalność, (księga+VAT), niestety zmarł. Mam już tylko
    10 dni na przejęcie działalności. Jak to zrobić? Czy istnieje w tym
    wypadku współnota majątkowa? Czy muszę zakupić towar od męża płacąc
    VAT? POMOCY!!!! Jak w najmniej bolesny spsób kontynuować działalność?
    Dziękuję i pozdrawiam dosia

  • 2. Data: 2007-02-27 21:23:41
    Temat: Re: prośba, zapytanie
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "dosia" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Mąż prowadził działalność, (księga+VAT), niestety zmarł. Mam już tylko
    >10 dni na przejęcie działalności.

    A czemuż to tylko 10?

    > Jak to zrobić?

    Wystąpić do sądu o stwierdzenie nabycia spadku.

    >Czy istnieje w tym wypadku współnota majątkowa?

    Tak.
    Połowa jest Twoja, druga połowa to masa spadkowa.

    >Czy muszę zakupić towar od męża płacąc VAT?

    Nie możesz, jako że nie żyje.

    > Jak w najmniej bolesny spsób kontynuować działalność?

    Zarejestrować firmę na siebie i działać (już teraz)
    Podatki rozliczysz po zakończeniu sprawy sądowej.