  • 1. Data: 2002-10-09 22:28:08
    Temat: proste pytanie
    Od: "Kundalini" <m...@p...com.pl>

    Witam

    Czy jeśli prowadząc DG jadę na drugi koniec polski podpisać umowę i
    zrealizować zlecenie to mogę bilety wrzucić w koszty (nie wiem jaki jest vat
    ale jeśli nie 0 - to mogę go odliczyć)

    dziękuję z góry

    Marcin

  • 2. Data: 2002-10-10 22:49:52
    Temat: Re: proste pytanie
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Oct 2002, Kundalini wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Czy jeśli prowadząc DG jadę na drugi koniec polski podpisać umowę i
    >+ zrealizować zlecenie to mogę bilety wrzucić w koszty

    Dokładniej: w rozp. ds. prowadzenia KPiR jest mowa o rozliczaniu
    delegacji. Wiem że są tu zwolennicy "wrzucania w koszty bezpośrednio"
    ale IMHO wystawienie DW o nazwie "delegacja" jest właściwsze :)
    Dokonujesz rozliczenia kosztów podróży, noclegów, dopisujesz dietę
    "tak jak dla pracownika" - aktualnie zdaje się 19zł/dobę.
    Szczegóły w googlu niniejszej grupy z hasłem "delegacja delegację
    delegacją" :)

    >+ (nie wiem jaki jest vat ale jeśli nie 0 - to mogę go odliczyć)

    W opisanym przypadku tak - ale zapis jest w stylu "bilety
    komunikacji publicznej ponad 50km" - i zdaje się powinny być
    "dokumentem VAT".
    Na bilecie podpisów sprzedawcy i kupującego być nie musi :),
    ale NIP - tak; jeśli kupujesz bilet np. w PKP to poproś
    o "pieczątkę NIP" - w kasach mają taki patent dla podobnych
    ci petentów :) (można przyjść po fakcie - jak u nich kupione
    to 'podbiją' - ale uwaga ! biletu od agenta albo od innej
    spółki [a jest tego trochę :> - "przewozy Regionalne",
    "Intercity",...] już nie !)
    UWAGA: na 'dokumencie VAT' MUSI BYĆ KWOTA VAT. Czyli jak kupisz
    bilet u konduktora niewyposażonego w kalkulator :] - to musisz
    [hm... możesz ?;>] całość w kwocie brutto "wliczyć w koszt" (wyjątkowo
    dla biletów - bo bilety to spectowar :)).

    Jest pewnien problem *jak* odliczyć VAT: zeznaję, że choć
    przepis explicite na to nie zezwala to na delegacji robię
    "zestawienie VAT" (bilety mam "wyżej" niż reszta kosztów)
    w którym są kwoty podsumowane podobnie jak na fakturze
    (cena netto, VAT, brutto). US ("mój") stwierdził (ustnie ;>)
    że "może być". Zakładam optymistycznie... :)
    (a chodziło mi o to, żeby nie wpisywać *osobno* np. 2 miejscówek
    po 1.15VAT [i 2 biletów] do ewidencji VAT).

    No i na deser: noclegi (ew.) w kwocie brutto, bo to usługa
    hotelowa i ma osobny punkt w ustawie o VAT :]

    Pozdrowienia, Gotfryd