  • 1. Data: 2005-04-12 16:24:22
    Temat: proszę Was o pomoc
    Od: "sfrustrowany" <b...@p...onet.pl>

    Zalóżmy, że Pan X pracuje w trzech szkołach A, B, C jako nauczyciel.
    Pan X ma niewiele ponad etat. Pan X zaczyna rozliczać się z fiskusem i
    nagle wychodzi mu, że musi dopłacić 800zł podatku do US. Pan X
    patrzy na deklaracje PIT-11 otrzymane ze szkół i stwierdza, że po zsumowaniu
    przychodów (około 25000 zł) i zaliczek pobranych przez płatnika (poz. E źródła
    przychodów) raptem pobranych zaliczek jest tylko 950 zł. Co więcej, w jednej
    szkole np. A przy przychodzie 4500 zł ma pobranej zaliczki 288 zł, a w szkole B
    przy przychodzie 8000 zł ma pobranej zaliczki 160 zł (czyli większy dwa razy
    przychód, a zaliczka mniejsza dwa razy).

    Teraz pytanie:
    - to jak w końcu jest wyliczane, ile tej zaliczki zakład pracy powinien
    odprowadzić (bo A, B i C różnie to robiły)
    - czy takie wartości pobranych zaliczek są jak najbardziej poprawne, czy
    może to jest błąd księgowej przy wypełnianiu formularza PIT-11
    - czy w takim przypadku trzeba dociekać jakichś dziwnych wypadków i może trzeba
    się zainteresować i coś prostować?

    Rozumiem, że pan X miał o te kilka zł wiekszą pensję, ale wkurzony Pan X woli z
    zasady odprowadzać większy podatek co miesiąc, ale nie mieć takich niespodzianek
    przy rozliczaniu się, bo to suma jest duża i od ręki jej pan X nie wyczaruje.

    Proszę o jakąś podpowiedź, bo koniec kwietnia tuż, tuż.
    Nie besztajcie pana X, bo jest lekko wkurzony na ten zakichany system podatkowy.
    Pan X nie wspomina już o kosztach uzyskania przychodu (jakby komuś było fanie
    pracować w trzech miejscach i biegać z językiem na brodzie mając niewiele ponad
    etat).

    Sfrustrowany pozdrawia

  • 2. Data: 2005-04-12 16:55:31
    Temat: Re: proszę Was o pomoc
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia sfrustrowany
    <b...@p...onet.pl> wystukał[a]:
> [...]
    > - to jak w końcu jest wyliczane, ile tej zaliczki zakład pracy
    > powinien odprowadzić (bo A, B i C różnie to robiły)

    Faktycznie, tak na oko to trochę mało tych pobranych zaliczek. A może
    pan x w tych kilku szkołach złożył pit-2, pozwalający odliczać co
    miesiąc kwotę wolną od podatku (miesięcznie 44.17), a powinien tylko w
    jednej szkole. A może księgowe uznały, że kwotę wolną można odliczać bez
    'kwitka' (czyt. pit-2). Lepiej to wyjaśnij, tak na przyszłość abyś w
    następnym roku nie miał tylu niespodzianek.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-04-12 18:57:51
    Od: "PeTe" <p...@t...poczta.onet.pl>

    Zapewnie Pan X złożył oświadczenie w szkole o przekazaniu praw autorskich i
    z tego tytułu ma 50% kosztów.

    PeTe

  • 4. Data: 2005-04-12 22:48:37
    Temat: Praca za granicą
    Od: a...@p...onet.pl (Bikini)

    Mam taki problem :

    Pracuję w Great Britain od lutego poprzedniego roku // okolice : Dundee City
    wszystkie dochody dokładnie mam policzone i nawet wypełniłem PIT.
    W Polsce nie miałem żadnych dochodów .
    Podatek zapłaciłem przelewem na konto dawnego US.

    Ale gdzie mam złożyć swoje zeznanie podatkowe ?
    Nie mogę ustalić właściwości swojego US ...nigdzie o tym nie napisali...
    Cały czas przebywałem w Angli i przyjeżdżać do kraju na razie nie mam czasu ! !

    Gdzie mam złożyć swojego PIT-a ???

    Za pomoc dziękuję.

    Best regards

    W_DoCosahexaenoic

  • 5. Data: 2005-04-16 14:21:20
    Temat: Re: Praca za granicą
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Bikini napisał(a) w wiadomości: <00ff01c53fb1$a07dfde0$b62fbe51@mkx>...
> [...]
    >W Polsce nie miałem żadnych dochodów .
    >Podatek zapłaciłem przelewem na konto dawnego US.

    Kiedy? w 2004 za 2003?

    >Ale gdzie mam złożyć swoje zeznanie podatkowe ?
    >Nie mogę ustalić właściwości swojego US ...nigdzie o tym nie napisali...

    Które? Za 2004? W urzędzie właściwym ze względu na miejsce
    oststniego zamieszkania w Polsce. Najlepiej zorientowany w tych
    sprawach jest ponoć II US w Warszawie.

    >Cały czas przebywałem w Angli i przyjeżdżać do kraju na razie nie mam >czasu ! !

    Nie wiem, czy trzeba składać, skoro w 2004 nie było żadnych dochodów
    w Polsce. Nie wiem jak umowa z Wlk. Brytanią ale w umowach dot.
    unikania podwójnego opodatkowania pojawia się zapis, że jeżeli się
    przebywa (ciągle?) poza swoim krajem >183dni w roku i nie miało się w
    nim dochodów to całość podatku płaci się w kraju "drugim" wg tamtego
    prawa. Ale to tylko ścieżka do szukania, konkretów nie znam.