  • 1. Data: 2009-07-10 11:55:03
    Temat: Czym przeksięgować towar w KUP?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    kupiłem towar, który zaksięgowałem w PKPiR jako Towar Handlowy, ale teraz
    chcę to zużyć na potrzeby własne przedsiębiorstwa. Więc dla porządku trzeba
    by przenieść do kolumny 13.... Jak to zrobić?

    Swoją szosą, nie wiem po co rozdzielenie towaru od KUPów, skoro na PIT to
    nie rzutuje.

    --
    Tristan

  • 2. Data: 2009-07-10 12:01:14
    Temat: Re: Czym przeksięgować towar w KUP?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tristan wrote:
> [...]
    > teraz chcę to zużyć na potrzeby własne przedsiębiorstwa. Więc dla
    > porządku trzeba by przenieść do kolumny 13.... Jak to zrobić?

    Skreślić w 10 i wpisać do 13.
    Nie wiem jak to robi Twój program.

    > Swoją szosą, nie wiem po co rozdzielenie towaru od KUPów, skoro na
    > PIT to nie rzutuje.

    Jak to nie rzutuje?
    Zrobisz remanent, to zobaczysz jak rzutuje.

  • 3. Data: 2009-07-10 12:10:17
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 10 lipiec 2009 14:01
    (autor cef
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h37b4r$dmh$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Skreślić w 10 i wpisać do 13.

    No ale to było kilka miesięcy temu. To nie tak się robi chyba zgodnie z
    procedurami. Wtedy to był towar handlowy, a teraz go jakby sobie
    sprzedałem, nie?

    > Jak to nie rzutuje?
    > Zrobisz remanent, to zobaczysz jak rzutuje.

    No ale remanent robię spisując z natury, a nie z kolumny książki przecie. W
    książce są kwoty z faktur, a nie towary pojedyncze.

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2009-07-10 12:22:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > No ale to było kilka miesięcy temu. To nie tak się robi chyba zgodnie
    > z procedurami. Wtedy to był towar handlowy, a teraz go jakby sobie
    > sprzedałem, nie?

    No to teraz wpisz z minusem w 10 i dopisz w 13.

    > No ale remanent robię spisując z natury, a nie z kolumny książki
    > przecie. W książce są kwoty z faktur, a nie towary pojedyncze.

    No ale z natury to też nie spisujesz tego co w kol 13, prawda?

  • 5. Data: 2009-07-10 12:33:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > No to teraz wpisz z minusem w 10 i dopisz w 13.

    Zaraz, zaraz...Ty chcesz zużyć na potrzeby własne firmy
    (czyli np handlujesz papierem, ale postanowiłeś trochę zuzyć w firmie do
    drukowania)
    czy na potrzeby osobiste?

    Jak to pierwsze, to wystaw jakiś dokument rozchodu wewnetrzny
    i pominusuj odpowiednie rubryki.

    Jak to drugie, to faktura wewnętrzna i rozliczenie też w VAT

  • 6. Data: 2009-07-10 16:22:08
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 10 lipiec 2009 14:22
    wasz znak: <h37cd3$fp5$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > No to teraz wpisz z minusem w 10 i dopisz w 13.

    No ale jakim dokumentem?

    > No ale z natury to też nie spisujesz tego co w kol 13, prawda?

    No ale nijak to nie wpływa na te kolumny i nijak z nich nie wynika które
    rzeczy są które. Muszę mieć osobno to jakoś oddzielone.

    --
    Tristan

  • 7. Data: 2009-07-10 16:52:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > No ale jakim dokumentem?

    Nadal nie napisałeś co chcesz zrobić, bo na początku pisaleś
    o przesunięciu, a potem o odsprzedaży sobie, a to dwie różne operacje.

    Jeśli to przesunięcie, to praktycznie żadnym dokumentem.
    Możesz sobie wystawić MW, RW, albo opisać na kartce co zrobiłeś.

    Jeśli to przekazanie na potrzeby osobiste, to fakturą wewn.

    > No ale nijak to nie wpływa na te kolumny i nijak z nich nie wynika
    > które rzeczy są które. Muszę mieć osobno to jakoś oddzielone.

    To już sobie sam poznakuj, jeśli masz problem z oddzieleniem.

  • 8. Data: 2009-07-10 17:41:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 10 lipiec 2009 18:52
    wasz znak: <h37ro0$faf$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    Przecież napisałem:

> [...]

    > Jeśli to przesunięcie, to praktycznie żadnym dokumentem.
    > Możesz sobie wystawić MW, RW, albo opisać na kartce co zrobiłeś.

    I w PKPiR co księguję? Jaki dokument?

    > To już sobie sam poznakuj, jeśli masz problem z oddzieleniem.

    A kto mówi, że mam problemy z oddzieleniem? Mówię, że podział kolumn jest w
    PKPiR sztuczny i nic nie niosący, zwłaszcza, że w PKPiR nie ma towarów.
    Więc ten podział jest tylko po to, żeby i tak go sumować w rozliczaniu PIT.

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2009-07-10 17:41:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Przecież napisałem:

> [...]

    > Jeśli to przesunięcie, to praktycznie żadnym dokumentem.
    > Możesz sobie wystawić MW, RW, albo opisać na kartce co zrobiłeś.

    I w PKPiR co księguję? Jaki dokument? Bez numeru i po prostu siebie jako
    kontrahenta?

  • 10. Data: 2009-07-10 18:06:22
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-07-2009 o 19:41:33 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > I w PKPiR co księguję? Jaki dokument? Bez numeru i po prostu siebie jako
    > kontrahenta?

    W XIX wieku Amtrak płacił podatki od ilości taboru i nie mieli KPiR,
    wyobrażasz to sobie?

> [...]
    > Więc ten podział jest tylko po to, żeby i tak go sumować w rozliczaniu PIT.

    No to zrób forwarda do MF.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek