  • 1. Data: 2002-11-11 09:21:53
    Temat: przelew do US
    Od: "Tommy" <d...@p...onet.pl>

    czy przelewy do US musza miec napis w tle PODATKI ? czy US przyjmuje jeszcze
    stare druki ?

  • 2. Data: 2002-11-11 12:27:33
    Temat: Re: przelew do US
    Od: "Michał M." <m...@b...pop.pl>

    W artykule news:aqnspn$ruk$1@news2.tpi.pl,
    niejaki(a): Tommy z adresu <d...@p...onet.pl> napisał(a):
    > czy przelewy do US musza miec napis w tle PODATKI ? czy US przyjmuje
    > jeszcze stare druki ?

    nie i raczej nie
    obecnie wszytkie przelewy do US maja specjalny sposob opisu

    --
    Pozdrawiam Michał M.

  • 3. Data: 2002-11-11 15:07:57
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michał M." <m...@b...pop.pl> napisał w wiadomości
    > W artykule news:aqnspn$ruk$1@news2.tpi.pl,
    >
    > nie i raczej nie
    > obecnie wszytkie przelewy do US maja specjalny sposob opisu

    tak i raczej tak
    obecnie moje przelewy do US nie maja specjalnego opisu

    Karol

  • 4. Data: 2002-11-11 15:09:36
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tommy" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > czy przelewy do US musza miec napis w tle PODATKI ? czy US przyjmuje
    jeszcze
    > stare druki ?

    Proponuje lekture grupy pl.biznes.banki.
    Tam dowiesz sie wiecej i dokładniej o sposobie przesyłania pieniędzy
    pomiędzy bankami w Polsce.

    Karol

  • 5. Data: 2002-11-11 16:16:23
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    Problem nie tkwi w napisie w tle (ktorego wcale nie musi byc - w moim banku
    nie ma zadnego tla na formularzach :-), a w polach opisu przelewu, kotre sa
    nieco inne, niz w normalnym

    > tak i raczej tak
    > obecnie moje przelewy do US nie maja specjalnego opisu

    I TAK tak bedzie (moze byc) przynajmniej do konca biezacego roku.

    M.

  • 6. Data: 2002-11-12 00:17:16
    Od: "Michał M." <m...@b...pop.pl>

    W artykule news:aqoh3m$pe$1@foka.acn.pl,
    niejaki(a): Karol z adresu <a...@a...poczta.onet.pl> napisał(a):
    > Użytkownik "Michał M." <m...@b...pop.pl> napisał w wiadomości

    > tak i raczej tak
    > obecnie moje przelewy do US nie maja specjalnego opisu
    >
    > Karol

    nie muszą mieć napisu w tle podatki, nie wiem z kąd tobie się "tak"
    ubzdurało, natomiast to że ty źle w stosunku do wytycznych US opisujesz
    przelewy to nie znaczy , że mają tak robić wszyscy
    oto przykładowy opis przelewu do US
    /TI/Nxxxxxxxxxx/OKR02M07/SFP/PIT5
    x-NIP płatnika
    za lipiec 2002 PIT5

    Pozdrawiam Michał M.

  • 7. Data: 2002-11-12 13:03:57
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > natomiast to że ty źle w stosunku do wytycznych US opisujesz
    > przelewy to nie znaczy , że mają tak robić wszyscy
> [...]

    O jakich Ty "wytycznych" piszesz?
    Jakies nowe prawo w Poslce powstało?
    Nawey nie chcialo Ci sie dobrze przeczytac watku i walisz ciemnote o jakichs
    wytycznych.

    Karol

  • 8. Data: 2002-11-12 13:49:16
    Od: "Sark" <s...@p...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości

> [...]
    > ubzdurało, natomiast to że ty źle w stosunku do
    wytycznych US opisujesz
    > przelewy to nie znaczy , że mają tak robić

    Rację ma Maciej B. pisząć że równoważne sa dwie
    formy wpłat. Ten przykład wypełniania kóry podałeś
    został ogłoszony przez banki prowadzące kanały
    elektroniczne: BSK, INTELIGO, BZAWK i w przypadku
    tego ostatniego wygląda instrukcja dokładnie tak:
    http://www.bzwbk.pl/u235/navi/193614

    a wynikło to z tego że banki nie zauważyły
    ministerialnego rozporzadzenia i jak jedn mąż
    olały sprawę a jako wyjście awaryjne zaproponowaly
    to co powyżej. Zawiązek banków Polski zadal
    pytanie w tej sprawi Minstrowi i uzyskał w
    styczniu 2002 r odpowiedź jak niżej:
    =====================
    W odpowiedzi na wystąpienie z dnia 27 grudnia 2001
    r.(...) w którym zgłoszono wątpliwości dotyczące
    rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 15
    września 2001 r. w sprawie określenia wzoru
    formularza wpłaty gotówkowej oraz polecenia
    przelewu na rachunek organu podatkowego (Dz.U. Nr
    105, poz. 1146 ze zm.), Ministerstwo Finansów
    uprzejmie wyjaśnia, co następuje:

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia
    15 września 2001 r., mocą którego określono wzór
    formularza wpłaty gotówkowej oraz polecenia
    przelewu na rachunek organu podatkowego, weszło w
    życie z dniem 1 stycznia 2002 r. Nie oznacza to
    jednak, iż z tym dniem zakazane zostało
    dokonywanie i przyjmowanie wpłat na dotychczas
    obowiązujących formularzach. Jeżeli zatem po 1
    stycznia 2002 r. wpłata została dokonana na
    podstawie dotychczas stosowanego "ogólnego"
    formularza (gdyż np. bank lub poczta nie będzie
    jeszcze w posiadaniu docelowo właściwych
    formularzy) to podatek zostanie skutecznie
    zapłacony. Ministerstwo Finansów pragnie jednak
    zwrócić uwagę na potrzebę jak najszybszego
    wprowadzenia przez podmioty przyjmujące wpłaty i
    polecenia przelewu formularza określonego w
    rozporządzeniu Ministra Finansów i udostępnienie
    go podatnikom.
    Ministerstwo Finansów nie znajduje podstaw by
    odmawiać przyjmowania dyspozycji zlecenia
    płatności dla banku wydawanej przez zobowiązanego
    w formie elektronicznej. W chwili obecnej
    Departament Informatyki Ministerstwa Finansów we
    współpracy z Narodowym Bankiem Polskim, Krajową
    Izbą Rozliczeniową jak również Związkiem Banków
    Polskich prowadzi prace związane z ustaleniem
    wymaganej zawartości informacyjnej komunikatu
    elektronicznego. Komunikat ten w szczególności
    będzie uwzględniał informacje, które niezbędne są
    do uznania formularza polecenia przelewu/wpłaty
    gotówkowej za prawidłowo wypełniony. (...)
    A w moim PKO BP do tej pory są stare druczki
    przelewu "jak pan che na takich to trzba sobie
    kupic, my nie mamy ale na starych tez moze być"

    IMO, do końca roku może byc na starych i w starym
    standardzie opisane, np. podatek VAT za miesiąc
    XXXX z podaniem NIPu platnika itp. a jak kto ma w
    mbanku czy multi banku to juz w pełni może ćwiczyć
    nowy format przelewów :)) ...chociaż słyszałem że
    sa problemy z innymi płatnościami na rzecz skarbu
    państwa ... zbyt specjalizowana formatkę chyba
    zrobili ;)

    Pozdr.

    Sark

  • 9. Data: 2002-11-12 17:12:41
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Rację ma Maciej B. pisząć że równoważne sa dwie
    > formy wpłat. Ten przykład wypełniania kóry podałeś
    > został ogłoszony przez banki prowadzące kanały
    > elektroniczne: BSK, INTELIGO, BZAWK (..)

    W Inteligo jest specjalny formularz do US i wygląda na zgodny
    z rozporzadzeniem.

    Pix

  • 10. Data: 2002-11-13 01:41:42
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Nov 2002, Sark wrote:
    [...]
    >+ a wynikło to z tego że banki nie zauważyły
    >+ ministerialnego rozporzadzenia i jak jedn mąż
    >+ olały sprawę a jako wyjście awaryjne zaproponowaly

    Gwoli ścisłości: to nie "banki olały", tylko szanowny
    minister zobowiązał *podatników* to używania wzoru,
    *zapominając zobowiązać banki* do wprowadzenia
    tychże wzorów w obieg.
    Nie tyle stare formatki "zostały zakazane", co
    o nowych minister bankom...nie wspomniał (na czas) :]

    Pozdrowienia, Gotfryd
    PS: przynajmniej został upubliczniony format przesyłania
    danych ;), wszystko bywa pożyteczne :)