  • 1. Data: 2006-04-06 18:56:00
    Temat: przepisanie mieszkania rodzice - dziecko
    Od: "gghg" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Jak wyglada procedura przepisania mieszkania (czy darowizna to to samo?)
    przez rodzicow na syna.
    Jakie sa zwiazane z tym podatki i inne koszta?
    Piszac mieszkanie mam na mysli dom i przynalezna do niego dzialka.
    wlascieciele - rodzice. zameldowane oprocz rodzicow troje dzieci (jedno 16
    lat) pozostali pelnoletni. Przepisanie na jedno dorosle, pozostale nie maja
    przeciwwskazan.
    pozdrawiam
    jurek

  • 2. Data: 2006-04-06 21:07:45
    Temat: Re: przepisanie mieszkania rodzice - dziecko
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gghg wrote:
> [...]
    > lat) pozostali pelnoletni. Przepisanie na jedno dorosle, pozostale nie maja

    Darowizna.
    Wszystko powie wam notariusz.
    Będą koszty notarialne, ksozty wpisów do księgi wieczystej.
    Plus podatek od darowizny (o ile syn nie zobowiąże się, że będzie tam
    mieszkał przez 6 lat. Maksymalna pwierzchnia zwolniona to 110 m2).

  • 3. Data: 2006-04-06 22:17:01
    Od: "gghg" <s...@p...onet.pl>

    dzieki za odp.
    oplaty sadowe i podatki juz znalazlem, ale ile srednio notariusz sobie
    zarzyczy? to jest gdzies okreslone, czy kazdy ma swoja stawke?
    tnx

  • 4. Data: 2006-04-07 07:21:22
    Od: "Sylwek Porąbka" <...@...pl>

    Użytkownik "gghg" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > oplaty sadowe i podatki juz znalazlem, ale ile srednio notariusz sobie
    > zarzyczy? to jest gdzies okreslone, czy kazdy ma swoja stawke?

    Aktualny rząd chce zmniejszyć do zera podatek od darowizn dla najbliższych
    krewnych (grupa zero).
    Zainteresuj się tym i być może poczekaj do nowego roku

  • 5. Data: 2006-04-07 09:13:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Sylwek Porąbka wrote:

    > Aktualny rząd chce zmniejszyć do zera podatek od darowizn dla
    > najbliższych krewnych (grupa zero).
    > Zainteresuj się tym i być może poczekaj do nowego roku

    Aktualny rząd *mówi* że chce....
    Mówił zresztą już o bardzo wielu rzeczach które *chciał*. I jak dotąd
    we wszystkich wypadkach przestał *chcieć*. Z tym będzie tak samo.

  • 6. Data: 2006-04-07 11:46:03
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Sylwek Porąbka wrote:
> [...]
    > krewnych (grupa zero).
    > Zainteresuj się tym i być może poczekaj do nowego roku

    Jak aktulany rząd mówi, że chce to znaczy, że mówi,
    a jak mówi, że nie chce, to znaczy, że nie chce.

    Oni już w ciągu tych kilku miesięcy sprzedali tyle gruszek na wierzbie
    jak żaden inny rząd od chrztu polski.

  • 7. Data: 2006-04-08 04:52:02
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    > Jak aktulany rząd mówi, że chce to znaczy, że mówi,
    > a jak mówi, że nie chce, to znaczy, że nie chce.

    To jest troszkę inaczej:
    Jak aktulany rząd mówi, że nam da to znaczy, że mówi,
    a jak mówi, że nam zabierze, to znaczy, że zabierze.