  • 1. Data: 2006-04-06 12:30:26
    Temat: Towar dzis - faktura na maj...
    Od: "gieroj44" <g...@w...pl>

    Witam.

    Klient chce zaplacic przelewem i odebrac towar w przyszlym tygodniu ale
    fakture koniecznie dopiero w maju.
    Czy dobrze mysle ze jak wystawie WZ w momencie wydania towwaru/otrzymania
    pieniazkow i wlacze ten dokument do ksiag to bedzie wszystko OK? Fakture
    wystawie w przyszlym miesiacu i dolacze do niej adnotacje ze operacja
    zostala zaksiegowana na podstawie WZ w miesiacu kwietniu.

    A moze jakis inny ciekawy sposob na uporanie sie z takim zyczeniem klienta??

    Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam. Grzegorz.

    --
    KOSMED - Profesjonalny sprzęt kosmetyczny.
    0-502-981-882.

  • 2. Data: 2006-04-06 12:53:04
    Temat: Re: Towar dzis - faktura na maj...
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    gieroj44 wrote:

> [...]
    > kwietniu.
    >
    > A moze jakis inny ciekawy sposob na uporanie sie z takim zyczeniem

    Nie ma żadnego sposobu zgodnego z prawem.

  • 3. Data: 2006-04-06 13:02:30
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    > Nie ma żadnego sposobu zgodnego z prawem.

    Dlaczego nie ? Sprzedaż została zaksięgowana w momencie wydania towaru i to
    jest podstawa. Nabywca który początkowo miał zamiar kupić to dla siebie i w
    związku z tym nie potrzebował papierka, następnie zmienił zdanie ( ma na to
    całe 3 miesiące ) i chce to kupić na firmę. A sprzedawca musi mu w tym terminie
    wystawić fakturę. Ja tak robię czasem i jak na razie nikt się do tego nie
    czepiał.

  • 4. Data: 2006-04-06 13:08:47
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    jureq wrote:

    > Nie ma żadnego sposobu zgodnego z prawem.

    Noo jeden jest. Sprzedac towar 24-go i wystawic fakture do 7-dni...
    (tylko nie wiem, czy to zadziala tak jak sobie klient chce, faktem jest,
    ze FV dostanie 1-szego... (no, drugiego, zeby nei bylo sciemy))

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 5. Data: 2006-04-06 14:26:50
    Od: "dark" <d...@i...pl>

    > Noo jeden jest. Sprzedac towar 24-go i wystawic fakture do 7-dni...
    > (tylko nie wiem, czy to zadziala tak jak sobie klient chce, faktem jest,
    > ze FV dostanie 1-szego... (no, drugiego, zeby nei bylo sciemy))

    to nie jest sposób. na takiej fakturze będzie data sprzedaży 24-go a data
    wystawienia faktury 2-go.
    jedyny sposób to wydanie towaru i przyjęcie kasy bez kwitów. i zrobienie
    wszystkiego potem w maju

  • 6. Data: 2006-04-06 20:57:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Apr 2006, gieroj44 wrote:

    > Witam.
    >
    > Klient chce zaplacic przelewem i odebrac towar w przyszlym tygodniu ale
    > fakture koniecznie dopiero w maju.

    Jeśli chce ją ODEBRAĆ dopiero w maju to nie widzę przeciwwskazań ;)
    - piszesz o 2 różnych rzeczach.
    Nakaz *wystawienia* f-ry do 7 dni od sprzedaży znasz?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-04-06 22:43:21
    Od: "gieroj44" <g...@w...pl>

    > Jeśli chce ją ODEBRAĆ dopiero w maju to nie widzę przeciwwskazań ;)
    > - piszesz o 2 różnych rzeczach.
    > Nakaz *wystawienia* f-ry do 7 dni od sprzedaży znasz?

    Hmm sytuacja sie jeszcze bardziej komplikuje gdyz towar bede do niego
    wysylal kurierem. Czyli tak naprawde pieniazki wplyna pod koniec kwietnia a
    fakture jak wystawie na poczatku maja to akurat sie zmieszcze w 7 dniach.
    Faktura od kuriera i tak przychodzi w postaci zbiorczej wiec nikt nie
    dojdzie kiedy towar tak naprawde opuscil firme... no tak przynajmniej mam
    nadzieje :)

    Pozdrawiam, Grzegorz.

  • 8. Data: 2006-04-07 08:22:49
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "gieroj44" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Faktura od kuriera i tak przychodzi w postaci zbiorczej wiec nikt nie dojdzie
    > kiedy towar tak naprawde opuscil firme...

    gdybyś tu nie napisał to rzeczywiście nikt by nie doszedł ;)
    a tak to od tego zaczną kontrole ;)
    wracajac do tematu - wystaw teraz paragon - w maju niech Ci go odeśle - zrób
    korekte paragonu - zwrot towaru i wtedy wystaw fakture jakby nową

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-04-07 10:02:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "gasper" <g...@p...comp> napisał w wiadomości

    > wracajac do tematu - wystaw teraz paragon - w maju niech Ci go odeśle -
    > zrób korekte paragonu - zwrot towaru i wtedy wystaw fakture jakby nową

    Wreszcie coś mądrego

    (z różnych względów faktura z datą sprzedaży- kwiecień
    a tylko z datą wystawienia w maju nie jest dobrym rozwiązaniem
    pomijam już zupełnie fakt, że jak ktos już czegos będzie szukał,
    to sprawdzenie daty odbioru tej przesyłki u kuriera nie będzie żadnym
    problemem)

  • 10. Data: 2006-04-07 10:50:38
    Od: "gieroj44" <g...@w...pl>

> [...]
    > pomijam już zupełnie fakt, że jak ktos już czegos będzie szukał,
    > to sprawdzenie daty odbioru tej przesyłki u kuriera nie będzie żadnym

    Mowisz ze bez problemu sprawdzi u kuriera kiedy przesylka doszla... no nie
    do konca. A kto mu udzieli takich informacji?? Przeciez list przewozowy jest
    dawno w koszu ;) Firma kurierska nie moze udzielac takich informacji bez
    wyraznego nakazu... Problem bedzie juz z samym numerem listu bo przeciez ja
    go napewno nikomu nie udostepnie....

    A jesli chodzi o sam przeplyw pieniedzy to i tak ida okolo 14 dni wiec
    przelew na moim koncie bedzie prawdopodobnie w maju :)