  • 1. Data: 2004-02-03 22:25:19
    Temat: przyjechał kuzyn i pyta...
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    h'loo

    przyjechał dziś do mnie kuzyn i wyszła następująca sprawa -
    mieszka on z babcią w bloku, w mieszkaniu własnościowym którego on jest
    właścicielem a babcia lokatorką; dotychczas zarabiało mu się dobrze, lecz za
    zeszły rok z dochodów on ma tylko umowę o dzieło na kwote poniżej wolnej od
    podatku - więc tą cąłą jedną zaliczkę dostanie z powrotem;
    opłaty w spółdzielni (w tym fundusz remontowy) opłaca babcia ze swojej
    renty; czy może ona jako osoba wnosząca opłatę na fundusz remontowy odliczyć
    kwotę wpłat od podatku? czy musi składac jakies oświadczenie że to ona ze
    swojej renty płaci za mieszkanie? czy tez odliczac może tylko właściciel
    mieszkania?

    pozdr
    ag

  • 2. Data: 2004-02-03 23:38:21
    Temat: Re: przyjechał kuzyn i pyta...
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "ag" <o...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > swojej renty płaci za mieszkanie? czy tez odliczac może tylko właściciel

    Już to kiedyś tu było. Nie pamiętam dyskusji.
    W tej postaci jak opisujesz, to nie, bo babcia nie ma żadnego tytułu
    prawnego do tego lokalu.
    Na tej samej zasadzie dzieci nie mogą odliczyć remontu mieszkania u rodziców
    nawet jak tam mieszkają.
    Myślę tylko nad opcją, czy można z babcią podpisać umowę użyczenia. Ale nie
    wiem jak to przejdzie, jeżeli kuzyn też tam mieszka.

  • 3. Data: 2004-02-05 09:46:19
    Od: "tosia32" <t...@p...onet.pl>

    TRZEBA ZROBIĆ PIT ZA 2003 Z UMOWY O DZIEŁO I WPISAĆ FUNDUSZ REMONTOWY U
    WŁASCICIELA MIESZKANIA. BĘDZIE ON DO ODLICZENIA W LATACH NASTĘPNYCH. T.