  • 1. Data: 2003-10-01 16:14:17
    Temat: przyjęcie spadku z dobrodziejstwem inwentarza
    Od: "Menka" <m...@a...net>

    Czy przyjmując spadek z dobrodziejstwem inwentarza mogę sama ustalić
    wysokość kwoty do jakiej odpowiadam za ewentualne długi, czy kwota ta jest
    zależna od wartości majątku, jeśli tak to kto decyduje o tej wartości?
    Marzena

  • 2. Data: 2003-10-01 17:41:57
    Od: "Miki" <m...@f...icn.pl>

    Użytkownik "Menka" <m...@a...net> napisał w wiadomości
    > Czy przyjmując spadek z dobrodziejstwem inwentarza mogę sama ustalić
    > wysokość kwoty do jakiej odpowiadam za ewentualne długi, czy kwota ta jest
    > zależna od wartości majątku, jeśli tak to kto decyduje o tej wartości?
    Wydaj mi się, że Sąd zatwierdza nabycie spadku i określa jego wartość. Za
    długi odpowiada się do wartości spadku.
    Mirek

  • 3. Data: 2003-10-01 19:55:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Oct 2003, Menka wrote:

    >+ Czy przyjmując spadek z dobrodziejstwem inwentarza
    >+ mogę sama ustalić wysokość kwoty do jakiej odpowiadam
    >+ za ewentualne długi,

    ...no to obywatele by ustalali. Na 1 (jeden) grosz :)

    >+ czy kwota ta jest zależna od wartości majątku,

    Oczywiście.

    >+ jeśli tak to kto decyduje o tej wartości?

    ...jak ostatnio ktoś przytomnie zauważył (na grupie
    .prawo, bo tu jakby to powiedzieć... lekko NTG :])
    oprócz samych zalet "dobrodziejstwo" ma jedną wadę:
    z urzędu oznacza opłacenia komornika który spisuje
    cały majątek ! (długi też) Zdaje się że usługa
    (obowiązkowa) do najtańszych nie należy (pewnie
    jak przy wszystkim - procent z wartości).
    Czy ew. jeszcze mogą *dojść* wyceny - tego już nie
    wiem. Ale "samowycenę" raczej należy wybić sobie
    z głowy... :|

    pozdrowienia, Gotfryd
    (nie prawnik)

  • 4. Data: 2003-10-01 21:02:48
    Od: "Menka" <m...@a...net>

    Niedawno robiony był spis inwentarza przez komornika sadowego w celu
    zabezpieczenia majątku. Jest tam wycenione wszystko z wyjątkiem ziemi i
    budynków. Czy sąd uzna ta wycenę?

  • 5. Data: 2003-10-01 21:22:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Oct 2003, Menka wrote:

    >+ Niedawno robiony był spis inwentarza przez komornika[...]
    >+ Czy sąd uzna ta wycenę?

    Proponuję spytać na .prawo !

    pozdrowienia, Gotfryd