  • 1. Data: 2003-10-01 15:34:38
    Temat: zdrowotne i kilometrówka
    Od: "MO" <m...@w...pl>

    Witajcie,
    i nie bijcie jeśli już było ale archiwum przeczesałam już na jak mi się
    wydaje dokładnie.
    Mam pytania przy założeniu:
    - człowiek pracuje na 3/4 etatu (poza miejscem zamieszkania)
    - prowadzi działalność gospodarczą (KPiR, VAT)
    - wykorzystuje własny samochód na potrzeby DG
    1. czy codzienne dojazdy do pracy "etatowej" można zaliczyć do prowadzonej
    kilometrówki samochodu,
    2. czy składkę na ubezpieczenie zdrowotne odlicza od podatku w rozliczeniu
    rocznym czy w KUP miesięcznie.
    Pozdrawiam.
    MO.

  • 2. Data: 2003-10-01 19:50:04
    Temat: Re: zdrowotne i kilometrówka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Oct 2003, MO wrote:
    [...warunki..]
    >+ 1. czy codzienne dojazdy do pracy "etatowej" można zaliczyć do prowadzonej
    >+ kilometrówki samochodu,

    Samochodologiem nie jestem, ale nie sądzę...

    >+ 2. czy składkę na ubezpieczenie zdrowotne odlicza od
    >+ podatku w rozliczeniu rocznym czy w KUP miesięcznie.

    Hm... ściśle się wyrażając:
    Zdrowotne "od DG" odlicza miesięcznie na PIT-5, od
    zaliczki na podatek :) (z limitem)
    A rocznie swoją drogą - razem z "pracowniczym" to co dostanie
    na PIT-11 odlicza (też z limitem 7,75% !) od podatku.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-01 20:39:15
    Od: "Miki" <m...@f...icn.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > On Wed, 1 Oct 2003, MO wrote:
    > [...warunki..]
    >
    > Samochodologiem nie jestem, ale nie sądzę...

    Czy w przypadku zaliczenia nie mielibyśmy do czynienia z mieszaniem źródeł
    przychodu?
    "Kilometrówka" służy do wyliczenia kosztów DG. Uznanie dojazdu do pracy
    "etatowej" za taki koszt byłoby chyba naciąganiem.
    Mirek

  • 4. Data: 2003-10-02 07:25:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Miki napisał:

> [...]
    > "Kilometrówka" służy do wyliczenia kosztów DG. Uznanie dojazdu do pracy
    > "etatowej" za taki koszt byłoby chyba naciąganiem.

    Zdecydowanie byłoby naciąganiem.
    Dojazd do pracy etatowej nie słuzy uzyskaniu przychodu z DG (no chyba że
    ktos jest w stanie znaleźć taki przypadek że słuzy, ale ja mam za mała
    wyobraźnię :-) )

    Innymi słowy - dojazdów do pracy etatowej nie wymieniasz w części
    kilomerówki w ktorej wpisuje sie "jazdy" ale faktury za paliwo ujmujesz
    ile się zmieści w limicie, bez względu na to ile spaliłes jadąc do pracy
    a ile w DG - bo jak to zmierzyc i jak udowodnić? ;-) Ustawodawca załozył
    że nie będzie wnikał gdzie jechałes tak długo jak koszty mieszczą sie w
    limicie wyznaczonym jazdami jednoznacznie związanymi z DG.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-10-02 17:34:42
    Od: "mb" <m...@w...pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> napisała:

> [...]
    > że nie będzie wnikał gdzie jechałes tak długo jak koszty mieszczą sie
    > limicie wyznaczonym jazdami jednoznacznie związanymi z DG.

    Czy to samo dotyczy innych wydatków na samochód ? Weźmy np. bilety
    parkingowe. Czy będą kwestionowane, jeśli nie będą miały związku z
    wykonywaną działalnością. Pytam, bo w wątku "samochód w firmie - raz
    jeszcze" w wiadomości news:blfd9v$3li$1@news.onet.pl Czarek napisał:

    > Jeśli zostawianie samochodu na parkingu
    > ma związek z przychodem (parking pod
    > siedzibą firmy, do której trzeba dojechać
    > i samochód pozostawić, albo inne
    > sensowne wytłumaczenie) to oczywiście.
    > Powtarzam - związek z przychodem.

    Z czego wnoszę, że bilet parkingowy mogę zaliczyć w koszty eksploatacji
    samochodu tylko wtedy, gdy potrafię uzasadnić, że parkowanie wiązało
    się z prowadzoną działalnością.
    Chodzi o prywatny samochód osobowy używany w DG osoby fizycznej.

    Michu

  • 6. Data: 2003-10-03 10:27:13
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Thu, 02 Oct 2003 09:25:35 +0200 Maddy <m...@e...com.pl>
    pisze:

    > Zdecydowanie byłoby naciąganiem.
    > Dojazd do pracy etatowej nie słuzy uzyskaniu przychodu z DG (no chyba że
    > ktos jest w stanie znaleźć taki przypadek że słuzy, ale ja mam za mała
    > wyobraźnię :-) )

    A jeżeli nazwiemy to "dojazdem z miejsca pracy etatowej do DG" ?
    Albo inaczej: może w miejscu etatu załatwia coś dla DG?
    O ile pamiętam w pytaniu były to dwa różne miasta.

    PAD

    --