  • 1. Data: 2005-12-21 11:43:35
    Temat: pytania o stawki VAT
    Od: Max <t...@o...pl>

    witam

    jestem tu poraz pierwszy i licze na pomoc szanownych grupowiczów.
    pytanie:
    1. czy pośrednictwo kredytowe jest na stawce VAT zwolniony czy VAT 0% ?
    2. jaka stawka VAT na usługi komputerowe ( robocizna, instalowanie
    softu, doradztwo ) ?
    3. Jaka stawka VAT za dojazd do klienta ?

    może i pytania banalne ale dopiero rozpocząłem działalność na VAT i
    trudno mi się w tym wszystkim połapać. Kiedys juz prowadziłem KPiR ale
    bez VATu więc nie jestem w tych sprawach całkiem ciemny a nie chcę aby
    rachunkowość prowadziło mi biuro rachunkowe.

    p.s. mam wiecej pytań ale najpierw te proste :)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-21 11:46:11
    Temat: Re: pytania o stawki VAT
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Max wrote:

    > ? 2. jaka stawka VAT na usługi komputerowe ( robocizna, instalowanie
    > softu, doradztwo ) ?

    22%

    > 3. Jaka stawka VAT za dojazd do klienta ?

    Najlepiej doliczone do ceny usługi.

  • 3. Data: 2005-12-22 08:36:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Max wrote:
    > 1. czy poœrednictwo kredytowe jest na stawce VAT zwolniony czy VAT 0%
    > ?

    To ja podpowiem, że prawie na pewno nie 0%,
    a czy zwolnione, to musisz sprawdzic czy PKWiU,
    który sobie ustalileś pasuje do tych z załącznika nr 4 do ustawy.