  • 1. Data: 2003-05-20 22:53:46
    Temat: pytanie o przepisy z vat
    Od: "Marek" <c...@w...pl>

    kiedys prowadzilem firme i bylem na vat, potem otorzylem inny interes ktory
    byl na ksiazce przychodow i rozchodow i nie musial byc na wacie, ale pan w
    uzedzie wezwal mnie do ciebie i stwierdzil powolujac sie na jakies przepisy
    ze: "ten kto juz raz wzyciu byl na wacie to musi byc cale zycie nawet jak
    pilnowal kibli"
    poszeldem z tym do radcy prawnego a on mi powiedzial ze przepisy
    czegos takiego nie mowia, ze to dowolna intrpretacja uzedu i jak tos da
    sobie to wmodlic to placi a jak nie to nie.
    czy moze ktos mi odpowiedziec na to pytanie? jak to naprawde jest? czy
    teraz jezeli juz raz prowadzilem dzialanosc ktora byla na vat to z
    kazdegointeresu ktory zaloze bede musial odprowadzac podatek vat ?

    Marek
    GG: 4982701

  • 2. Data: 2003-05-21 07:55:14
    Temat: Re: pytanie o przepisy z vat
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    7a. (127) Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub
    zrezygnował z tego zwolnienia, może dopiero po upływie 3 lat, licząc od
    końca miesiąca, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego
    zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1 pkt 1.

  • 3. Data: 2003-05-21 08:30:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 May 2003, Marek wrote:

> [...]
    >+ ze: "ten kto juz raz wzyciu byl na wacie to musi byc cale zycie nawet jak

    Tak było. BTW: mam nadzieję że nie mieszasz KPiR z VATem ?

> [...]
    >+ teraz jezeli juz raz prowadzilem dzialanosc ktora byla na vat to z
    >+ kazdegointeresu ktory zaloze bede musial odprowadzac podatek vat ?

    W tej chwili to po 3 latach "bycia na VAT" możesz się "wypisać".
    Warunkiem jest że "ostatnio" nie uzyskiwałeś dochodów przekraczających
    próg "przymusowego bycia na VAT" (nieco ponad 40 000 zł rocznie).

    pozdrowienia, Gotfryd