  • 1. Data: 2003-11-26 18:50:55
    Temat: pytanie o sprzedaż / kasę fiskalną
    Od: "Darek" <f...@w...pl>

    Witam grupowiczów

    Prowadzę działalność gosp., KPIR, VAT, sprzedaję towary tylko i wyłącznie
    dla prowadzących działalność gospodarczą /firm/, wystawiając im faktury i
    nie rejestruję tego faktu w kasie fiskalnej / której zresztą obsługa jest
    dla mnie czarną magią :] /. Ostatnio naszła mnie wątpliwość czy dobrze robię
    /kasa stoi sobie w szafce i się kurzy / i z tym właśnie pytaniem zwracam się
    do Was. Dodam że kasę zainstalowałem w tym roku - ok. marca.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 2. Data: 2003-11-27 00:02:22
    Temat: Re: pytanie o sprzedaż / kasę fiskalną
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Nov 2003, Darek wrote:

> [...]
    >+ dla mnie czarną magią :] /. Ostatnio naszła mnie wątpliwość czy dobrze robię

    ...jak dotąd - to IM*H*O OK.

    >+ /kasa stoi sobie w szafce i się kurzy /

    ...czy ona jest sfiskalizowana ? A jeśli tak - to co ile ma być
    przegląd (obowiązkowy) i na czym drukujesz raporty ??
    No i na deser: a po grzyba ci ta kasa była ???
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, bez KF)

  • 3. Data: 2003-11-27 00:21:50
    Od: "Darek" <f...@w...pl>

> [...]
    > przegląd (obowiązkowy) i na czym drukujesz raporty ??
    > No i na deser: a po grzyba ci ta kasa była ???

    mi jest niepotrzebna ale chyba jest taki wymóg urzędu skarowego iż po
    przekroczeniu jakiegoś obrotu /chyba 20 tys./ trzeba zainstalować kasę
    fiskalną / jest teoretycznie taka możliwość że sprzedam swój towar
    Kowalskiemu który nie prowadzi własnej firmy/ ? wydaje mi się że jest
    sfiskalizowana, nie drukuje raportów na kasie - nic na niej nie sprzedałem.
    A jeśli chodzi o "przegląd kasy" to nic o tym nie wiedziałem. Słyszałem
    jedynie o raportach ale skoro na kasie nic nie ma to i raportu nie
    będzie.....

  • 4. Data: 2003-11-27 07:52:31
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

> [...]
    > A jeśli chodzi o "przegląd kasy" to nic o tym nie wiedziałem. Słyszałem
    > jedynie o raportach ale skoro na kasie nic nie ma to i raportu nie

    Gotfryd ma rację - po grzyba ci ta kasa. Przecież w przepisach jest wyraźnie
    napisane kto ma obowiązek instalować kasę fiskalną. Jeśli sprzedajesz towar
    lub usługi dla firm i wystawiasz faktury VAT to nie miałeś obowiązku
    instalować kasy.

    Pozdrawiam Monika

  • 5. Data: 2003-11-27 08:49:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2003, Darek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > przegląd (obowiązkowy) i na czym drukujesz raporty ??
    >+ > No i na deser: a po grzyba ci ta kasa była ???

    Ww. słowo ma dość ścisłe znaczenie :), tak jak pisze Monika
    spod adresu Krzysztofa :) ona ci jest *niepotrzebna*.
    Ale wziąłeś sobie garb na głowę... to pogratulować.

    >+ ale chyba jest taki wymóg urzędu skarowego iż po
    >+ przekroczeniu jakiegoś obrotu /chyba 20 tys./

    "z osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej
    lub rolnikami ryczałtowymi". Wrr.... !

    >+ trzeba zainstalować kasę
    >+ fiskalną / jest teoretycznie taka możliwość że sprzedam swój towar
    >+ Kowalskiemu który nie prowadzi własnej firmy/ ?

    ...no to nie mając kasy wystawiasz fakturę i po kłopocie. Dopóki
    limitu nie przekroczysz.
    Zastrzegam że nie jest aż tak prosto - rozporządzenie jest dość
    długie, zawiera listę zwolnień - ale również listę wyjątków
    od zwolnień. Jak komuś sprzedasz pierścionek ze złota to pewnikiem
    pod zwolnienie się nie załapiesz ;) !

    >+ wydaje mi się że jest
    >+ sfiskalizowana,

    Zlituj się. "wydaje ci się" ?? To nie wiesz co i kiedy do US
    zgłaszałeś ???

    >+ nie drukuje raportów na kasie - nic na niej nie sprzedałem.

    No i... ?
    Nie wiem jak dobowy, ale miesięczny raport chyba trzeba
    wygenerować ? (nie mam kasy fiskalnej ! :))

    >+ A jeśli chodzi o "przegląd kasy" to nic o tym nie wiedziałem.

    Ykhm... "obowiązkowe", AFAIK. Płatne, dla jasności !

    >+ Słyszałem
    >+ jedynie o raportach ale skoro na kasie nic nie ma to i raportu nie
    >+ będzie.....

    ...zapodaj groups.googlowi (szczegółowa instrukcja jakieś pół godziny
    temu poszła) "raport zerowy" albo coś w tym stylu :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)