  • 1. Data: 2004-11-23 16:42:36
    Temat: rachunek w miesiącu (roku) przyszłym
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Mam taką małą wątpliwość.
    Załóżmy, że zawrę umowę na świadczenie usług
    z dniem 1 grudnia 2004 (na okres pół roku).
    Płatność będzie następowała co miesiąc po wystawieniu rachunku
    (nie jestem VAT'owcem). Czy mogę za grudzień 2004 wystawić
    rachunek w styczniu 2005 i zaliczyć ten przychód już do nowego roku ?

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl

  • 2. Data: 2004-11-23 18:55:41
    Temat: Re: rachunek w miesiącu (roku) przyszłym
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "EMPI" <e...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > (nie jestem VAT'owcem). Czy mogę za grudzień 2004 wystawić
    > rachunek w styczniu 2005 i zaliczyć ten przychód już do nowego roku ?

    spójrz do UoPDOF art. 14 par. 1c i dalsze:

    1c. Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 1, uważa się, z
    zastrzeżeniem ust. 1e, ust. 1f i ust. -1g, dzień wystawienia faktury
    (rachunku), nie później jednak niż ostatni dzień miesiąca, w którym:
    1) wydano rzecz, zbyto prawo majątkowe lub
    2) wykonano usługę, w tym częściowo wykonano usługę, jeżeli jej
    częściowe wykonanie stanowi wynikający z umowy lub z odrębnych przepisów
    tytuł do zapłaty, lub
    3) otrzymano zapłatę za wykonanie świadczenia - w pozostałych
    przypadkach.

    wg mnie zatem to może być ryzykowne.

    Magdi

  • 3. Data: 2004-11-23 19:27:35
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

> [...]
    > tytuł do zapłaty, lub
    > 3) otrzymano zapłatę za wykonanie świadczenia - w pozostałych

    qrcze, myślałem, że skoro TP może wystawiać fakture w listopadzie za
    połączenia
    październikowe to i mnie wolno :-(

    EMPI

  • 4. Data: 2004-11-23 21:14:19
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    > Hej !
    > qrcze, myślałem, że skoro TP może wystawiać fakture w listopadzie za
    > połączenia
    > październikowe to i mnie wolno :-(

    ależ można wystawić fakturę później, tyle że trzeba do przychodów doliczyć
    "do tyłu".
    U mnie w firmie też tak czasem wychodzi, że fakturę wystawiamy np. 2
    listopada z datą wykonania usługi 30 października i dzielę to na vat bieżący
    i przychód poprzedniego m-ca.

    W przypadku akurat TPSA oni tego nie dzielą, patrz art. 12 ust. 3d ustawy o
    PDOP, którego sens przytaczam poniżej:

    U podatników dostarczających energię, świadczących niektóre usługi
    telekomunikacyjne, radiokomunikacyjne oraz z zakresu gospodarki wodnej,
    ścieków oraz wywozu i unieszkodliwiania odpadów, za datę powstania przychodu
    należnego uznaje się wynikającą z faktury termin płatności, a jeżeli termin
    ten nie jest określony, ostatni dzień miesiąca, w którym wystawiono fakturę
    (z www.mf.gov.pl).

    Magdi

  • 5. Data: 2004-11-24 08:07:41
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej!

    > ależ można wystawić fakturę później, tyle że trzeba do przychodów doliczyć
    > "do tyłu".

    O.K. - dzięki za info !

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl