  • 1. Data: 2004-11-23 17:18:38
    Temat: jedna osoba fizyczna ale dwa NIP-y
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    mieszkam w miejscowości A i tam, w urzędzie skarbowym, składam swoje PIT-y.
    Urząd skarbowy z A nadał mi numer NIP. Mam na to kwit od nich. Załatwiając
    sprawę spadkową w miejscowości B dowiedziałem się, że u nich również mam
    NIP-a. Nie składałem wniosku/prośby/podania o nadanie NIP-u do urzędu
    skarbowego w miejscowości B. Jedynie mieszkałem i byłem zameldowany w B (u
    rodziców). Urzędnik z B mówił, że podatnikowi może grozić kara za to, że nie
    zawiadomił urzędu o zmianie miejsca zamieszkania.

    Czy faktycznie grozi mi taka kara ?
    Jeśli tak, to jakie przepisy o tym mówią ?

    Pozdrawiam
    Pegaz.

    --
    Prawda jest jak dupa. Każdy ma swoją.

  • 2. Data: 2004-11-23 17:43:24
    Temat: Re: jedna osoba fizyczna ale dwa NIP-y
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    nie
    > zawiadomił urzędu o zmianie miejsca zamieszkania.

    byloby dobrze to wyjasnic, bo podatnik chyba nie moze miec dwoch nipow

    moze urzad w B nadal ci pomylkowo nip, albo na wniosek przeslany za
    posrednictwem zakladu pracy (kiedys chyba byla taka mozliwosc)

    natomiast rzeczywiscie powinienes informowac o zmianie miejsca zamieszkania,
    czy w praktyce mocno za to karza, nie wiem

  • 3. Data: 2004-11-24 01:22:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik gosc s...@w...pl ...

    > natomiast rzeczywiscie powinienes informowac o zmianie miejsca
    > zamieszkania, czy w praktyce mocno za to karza, nie wiem

    raczej mocno nie karza, raczej wyjasniaja sprawe, bo teraz Izba skarbowa
    bedzie musiała ci jeden numer NIP anulowac.
    Generalnie powinienes zlozyc NIP jak mieszkałes w B, ale skoro teraz juz
    znowu mieszkasz w A to teraz nie warto tego robic. Idz do A i pogadaj z
    kims kompetentnym z dzialu rejestracji - niech sprawdza czy na pewno masz
    dwa NIPy, a jezeli tak to niech to wyjasnia!!!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")