  • 11. Data: 2011-05-16 08:57:16
    Temat: Re: rejestracja vat ue w usługach
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-05-16 10:36, s...@a...pl wrote:
    > Czyli jest udokumentowany.

    Nie jest w rozumieniu PKPiR (paragrafy 8 i 19).

    > Gdzie to wyczytałeś???

    W pierwszym poście. Chociaż zgadzam się z Tobą, że nie jest to jawnie
    napisane.

    > W jednym z postów jest nawiązanie do tego, ale autor wątku tego nigdzie nie
    > napisał.
    >
    > Gdyby nie był VATowcem to wogóle nie byłoby tematu, bo VAT-UE jego nie
    > dotyczy.

    No to przecież wątkotwórca właśnie próbuje to ustalić, czy ma się
    rejestrować czy nie.

    Piotrek

  • 12. Data: 2011-05-16 09:03:42
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-05-16 10:40, ajt wrote:

    > Kiedyś zastanawiałem się, jak się ma do tego Art 106 ust. 2 wiadomej
    > ustawy...

    Ponieważ temat mnie bezpośrednio nie dotyczy (od zawsze byłem czynnym
    VATmanem) to czas wolę marnować w bardziej przyjemny sposób ;-)

    Ale istotnie masz rację, że coś może być na rzeczy.

    Piotrek

  • 13. Data: 2011-05-17 17:06:50
    Od: piotrsaw <p...@a...torun.pl>

    W dniu 2011-05-16 11:03, Piotrek pisze:

> [...]
    > VATmanem) to czas wolę marnować w bardziej przyjemny sposób ;-)
    >
    > Ale istotnie masz rację, że coś może być na rzeczy.

    O widzę, że temat się jednak rozwija. Bardzo dziękuję :-)
    Faktycznie, nie jestem czynnym vatowcem.
    I w sumie mój problem to konieczność rejestracji VAT -UE.
    Temat jak widzę nie jest tak do końca jasny.
    Z lektury części ustawy odniosłem wrażenie, że jednak tak.
    Ale u części doradców podatkowych zdziwienie budzi fakt chęci rejestracji
    podatnika vat zwolnionego. U części urzędników skarbowych
    również (ale tylko części, są tacy, którzy dla świętego spokoju
    radzą się zarejestrować).
    Myślałem, że może ktoś miał już z takim problemem do czynienia.

    I w dalszym ciągu nie wiem - rejestrować czy nie :-)

    Piotr

  • 14. Data: 2011-05-17 19:33:43
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-05-17, o godz. 19:06:50
    piotrsaw <p...@a...torun.pl> napisał(a):

    > I w dalszym ciągu nie wiem - rejestrować czy nie :-)

    Jestem pewny (tak na 95%), że masz obowiązek się zarejestrować na
    podstawie art. 97 ust. 3 pkt. 2 uptu.

    Ci "podatnicy, o których mowa w art. 15, podlegający obowiązkowi
    zarejestrowania jako podatnicy VAT czynni" to dosyć mylące
    stwierdzenie, bo obowiązek zarejestrowania ma każdy podatnik:

    Art. 96. 1. Podmioty, o których mowa w art. 15, są obowiązane przed
    dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć
    naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenie rejestracyjne, z
    zastrzeżeniem ust. 3

    - a to że korzystasz "z zastrzeżenia ust. 3" to już inna bajka

    Oczywiście to nie jest porada prawna tylko gdybanie laika.

    Tomek