  • 1. Data: 2003-02-20 10:56:35
    Temat: rozliczenie delegacji zagranicznej + EW
    Od: "MarcinL" <w...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam pewna watpliwosc jezeli chodzi o rozlicznie delegacji zagranicznej oraz
    odliczanie wyposazenia.
    Podroz odbywal wspolpracownik (maz) osoby prowadzacej dzialalnosc (KPiR,
    VAT), samochodem prywatnym zarejestrowanym na oboje wspolpracownikow (nie
    wpisanym do zadnej ewidencji, czy musi byc?). Osoby te maja rowniez samochod
    dostawczy ktory znajduje sie w ewidencji srodkow trwalych i sa na niego
    odpisywane koszty.
    W googlach i przepisach wyszperalem ze jezeli podroz jest prywatnym
    samochodem to wszystkie koszty zwiazane z przejazdem zawieraja sie w stawce
    ryczaltu za kilometr.
    Mam watpliwosc czy oplaty za autostrady takze?
    Jechalem do Wloch przez Czechy i Austrie i w kazdym z tych krajow sa platne
    drogi, a we Wloszech szczegolnie. Czy moge odliczyc te oplaty czy nie?
    Jezeli tak to czy moge to zrobic bez paragonu, poniewaz przemyslalem to jak
    juz wrocilismy do kraju.
    Jezeli wspolpracownikowi towarzyszyla jedna osoba do pomocy w kierowaniu
    autem (syn), nie zatrudniona w firmie, czy koszty hotelu za ta osobe mozna
    odliczyc (oczywiscie jest na to faktura)?

    Drugie pytanie jest zwiazane z zakupem wyposazenia.
    Jezeli zakupilem faks, koszt 700 brutto, wpisalem go do ewidencji
    wyposazenia (chociaz wiem ze nie musialem poniewaz <1500) czy w KPiR:
    - wpisac netto i VAT do ewidencji zakupow, czy
    - wpisac brutto

    dziekuje z gory za rozwianie watpliwosci

    pozdr. Marcin L

  • 2. Data: 2003-02-20 22:29:30
    Temat: Re: rozliczenie delegacji zagranicznej + EW
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Feb 2003, MarcinL wrote:
    [...]
> [...]
    >+ wyposazenia (chociaz wiem ze nie musialem poniewaz <1500) czy w KPiR:
    >+ - wpisac netto i VAT do ewidencji zakupow, czy

    Oczywiście, IMHO EW nie ma nic do tego :)

    >+ - wpisac brutto

    A jaka podstawa do braku prawa odliczenia VAT ?? (brutto możesz
    wpisywać *tylko* jeśli przepis *nie pozwala* odliczyć VAT !)

    pzdr, Gotfryd