  • 1. Data: 2007-04-27 06:09:42
    Temat: rozliczenie małoletniego
    Od: "Piotr" <p...@n...pl>

    Witam
    chłopak ma 15 lat, z osobiście wykonywanej działalności uzyskał dochód 96 na
    PIT -11/8B
    jaki mu PIT wypełnić i czy wypełniać?, jego rodzice rozliczają się razem

    Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2007-04-27 08:24:02
    Temat: Re: rozliczenie małoletniego
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na PIT -11/8B
    > jaki mu PIT wypełnić i czy wypełniać?, jego rodzice rozliczają się razem

    No to beda musieli sie rozliczyc na PIT-36 wypelniajac dodatkowo zalacznik
    PIT-M.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-04-27 12:02:48
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "SDD" <s...@t...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Piotr" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No to beda musieli sie rozliczyc na PIT-36 wypelniajac dodatkowo zalacznik
    > PIT-M.

    Art. 7.
    1. Dochody małoletnich dzieci własnych i przysposobionych, Z WYJĄTKIEM
    DOCHODÓW
    Z ICH PRACY, stypendiów oraz dochodów z przedmiotów oddanych im do
    swobodnego użytku, dolicza się do dochodów rodziców lub dochodów osób, o
    których mowa w art. 6 ust. 4, chyba że rodzicom nie przysługuje prawo
    pobierania
    pożytków ze źródeł przychodów dzieci.

    Samodzielny pit-37 podpisany przez rodziców.

  • 4. Data: 2007-04-27 12:09:07
    Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > pobierania
    > pożytków ze źródeł przychodów dzieci.
    >

    > Samodzielny pit-37 podpisany przez rodziców.

    I dołączony załącznik NIP-3, chyba, że syn miał wcześniej nadany z jakiegoś
    powodu NIP (np. zgodnie z ustawą zrobił to pracodawca).
    Dostanie zwrot całego zapłaconego podatku.
    NIP-3 podpisany i przez dziecko i przez rodziców, a PIT-37 podpisany co
    najmniej przez dziecko.
    Joanna
    http://www.jduszczynska.republika.pl/

  • 5. Data: 2007-04-27 22:17:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Apr 2007, witek wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    > swobodnego użytku [...]
    >
    > Samodzielny pit-37 podpisany przez rodziców.

    Jak Ci to wyszło?
    Przecież on NIE MA dochodów Z PRACY!

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-04-27 22:40:54
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Jak Ci to wyszło?
    > Przecież on NIE MA dochodów Z PRACY!

    a czujesz róznicę pomiędzy dochodami z pracy i dochodami z umowy o pracę?
    Niestety, punkt mówi wyraźnie o dochodach z pracy, do których niestety
    wlicza się również umowy o dzieło i zlecenia.

  • 7. Data: 2007-04-27 22:48:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Apr 2007, witek wrote:

    > a czujesz róznicę pomiędzy dochodami z pracy i dochodami z umowy o pracę?

    Nie.

    Znam sprzeczne zdania:
    http://pit.rzeczpospolita.pl/pokazDokument.jsp?id_do
    kumentu=151
    (na nie)
    http://www.gazetaprawna.pl/index.php?action=showNews
    &dok=1946.182.597.2.4.1.0.1.htm
    (na tak: "We własnym zeznaniu rocznym trzeba także doliczyć dochody małoletnich
    dzieci. Dotyczy to oczywiœcie tylko tych dzieci, które zarabiajš jakiekolwiek
    pienišdze (np. za występ w filmie lub teatrze)")

    > Niestety, punkt mówi wyraźnie o dochodach z pracy, do których niestety
    > wlicza się również umowy o dzieło i zlecenia.

    Masz pewność?
    Widzę że wyrażana przez Ciebie opinia jest dość częsta (patrząc
    po trafieniach googla), ale mi się nie widzi.
    Jak to mawiają: "każdy odpowiada za siebie", pewnie podatnik pójdzie
    spytać co w jegu US za stanowisko akceptują :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-04-28 22:01:25
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > małoletnich dzieci. Dotyczy to oczywiście tylko tych dzieci, które
    > zarabiają jakiekolwiek pieniądze (np. za występ w filmie lub teatrze)")

    Ej, bo cię kiedys własne lenistwo zgubi.
    Doczytaj ten artykuł z gazety prawnej aż do zdania:
    "Wyjątki dotyczą uzyskiwanych przez małoletnich dochodów z pracy, stypendiów
    oraz dochodów z przedmiotów oddanych im do swobodnego użytku - one nie
    podlegają doliczeniu do dochodów rodziców."

    :)

    2:0 dla mnie.

  • 9. Data: 2007-04-30 07:25:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Apr 2007, witek wrote:

    &dok=1946.182.597.2.4.1.0.1.htm

    > Ej, bo cię kiedys własne lenistwo zgubi.
    > Doczytaj ten artykuł z gazety prawnej aż do zdania:
    > "Wyjątki dotyczą uzyskiwanych przez małoletnich dochodów z pracy, stypendiów

    Ano właśnie.
    I autor wyraźnie nie zalicza "zarobku za występ w filmie" do "pracy"!
    Dokładnie tak jak ja to rozumiem.
    Praca ma miejsce wtedy, jeśli "umowy nie można zastąpić umową
    cywilnoprawną" (na mocy KP).

    > oraz dochodów z przedmiotów oddanych im do swobodnego użytku - one nie
    > podlegają doliczeniu do dochodów rodziców."
    >
    > :)

    To odpowiedz czy "występ w filmie lub teatrze" jest "pracą" czy nie?
    IMVHO to jest "umowa wykonywana osobiscie" - nie "praca", i właśnie
    dlatego autor ujął ją w tekscie opisującym DOLICZENIE do dochodów
    rodziców.

    > 2:0 dla mnie.

    Optymista ;)

    pzdr, Gotfryd