  • 1. Data: 2007-04-26 19:22:40
    Temat: Zakup na raty i autko DG
    Od: "Tomasz" <t...@S...fm>

    Witam

    Chcialbym zakupic sprzet na firme za okolo 2000 zl brutto. Istnieje
    mozliwosc wziecia tego sprzetu na 10 nieoprecentowanych rat (bank GE Money).
    Czy moge jednorazowo wrzucic ten sprzet w koszty i odliczyc Vat??? Czy to,
    ze sprzet kupilem na raty zmienia cos w podatku dochodowym???
    Czy w ogole istnieje mozliwosc kupowania przez firme sprzetu na raty i
    otrzymania na niego faktury???

    Mam jeszcze pytanie odnosnie samochodu niefirmowego uzywanego do prowadzenia
    dzialalnosci. Uzywam swojego auta do dzialalnosci. W koszty wliczam
    paliwo(bez Vatu), naprawy i czesci do niego. Prowadze ksiazke przebiegu
    auta. W rozmowie ze znajomym wyszlo, ze taki samochod sie amortyzuje
    miesiecznie w ciagu 5 lat??? Czy to prawda?? Jak to wyglada??? Czy robie cos
    zle??

    Pozdrawiam

    H.

  • 2. Data: 2007-04-26 20:27:51
    Temat: Re: Zakup na raty i autko DG
    Od: mk <m...@w...pl>

    Tomasz napisał(a):
> [...]
    > ze sprzet kupilem na raty zmienia cos w podatku dochodowym???
    > Czy w ogole istnieje mozliwosc kupowania przez firme sprzetu na raty i

    Po mojemu odliczyć możesz jak dostaniesz fakturę zakupu. Czyli jak
    dostaniesz ją po spłaceniu rat, to dopiero wtedy.

> [...]
    > auta. W rozmowie ze znajomym wyszlo, ze taki samochod sie amortyzuje
    > miesiecznie w ciagu 5 lat??? Czy to prawda?? Jak to wyglada??? Czy robie cos

    Z tego co wiem, to amortyzują się srodki trwałe, a jak urzywasz
    samochodu prywatnego do DG, to nie msz go w ŚT, czyli nie amortyzuje się.

    > Pozdrawiam
    >
    > H.

    pozdr.
    mk