  • 1. Data: 2007-04-26 18:55:04
    Temat: ZUS-zaległośc z 1996 roku-prośba o poradę
    Od: j...@w...pl

    Witam,

    w dniu dzisiejszym otrzymałem wezwanie do złożenia oświadczenia i
    posiadanych nieruchomościach,ruchomościach,etc z ZUS-u z referatu
    dochodzenia należności za okres do 31.12.1998

    Po rozmowie telefonicznej dowiedziałem sie,że mam zaległośc w kwocie
    170 PLN +odestki ( razem ok 700 PLN) za składki z listopada 1996
    roku z tytulu prowadzonej kiedys DG( dziwne kwoty ale sa).

    Nie wiem skąd taka kwota oraz dlaczego odezwali się dopiero teraz (DG
    zamknąłem w pażdzierniku 1996).

    Pytanie jest takie czy przypadkiem sprawa nie jest przedawniona i w
    jaki sposób mam się odwołać na wezwanie ( na podstawie jakich
    przepisów,ustaw,etc)

    pozdrawiam
    exit

  • 2. Data: 2007-04-26 19:40:54
    Temat: Re: ZUS-zaległośc z 1996 roku-prośba o porad
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    Witam,

    w dniu dzisiejszym otrzymałem wezwanie do złożenia oświadczenia i
    [...]

    Ja bym sugerował napisać, że odmawiasz złożenia oświadczenia z
    uwagi na fakt, że byłoby ono bezprzedmiotowe, poniewaz podnosisz
    zarzut przedawnienia się tych nalezności, nawet jesli one istniały
    w rzeczywistości. Przedawniły sie one bowiem po 5 latach od dnia
    ich wymagalności.

    Podstawy prawnej podawać nie musisz, a jak chcesz to sobie
    poszukaj w wersji ustawy o sus przed nowelizacją z 2003 roku
    (wtedy termin przedawnienia został wydłuzony do lat 10).

    Naprawdę żałosną instytucja jes6 ten nasz organ. Rentowy. Ja bym
    się nie powstrzmał, aby w tym samym piśmie nie złozyc podziekowań
    za troskę o ubezpieczonych. :-)

    marekz

  • 3. Data: 2007-04-27 07:04:07
    Temat: Re: ZUS-zaległośc z 1996 roku-prośba o poradę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Apr 2007, j...@w...pl wrote:

    > Nie wiem skąd taka kwota

    ...pewnie z odsetkami...

    > oraz dlaczego odezwali się dopiero teraz (DG
    > zamknąłem w pażdzierniku 1996).

    ...bo pewnie bazują na naciąganej interpretacji, bazujacej na braku
    przepisów przejściowych, jako że teraz przedawnienia jest 10 lat
    i ktoś "czesał" dokumenty którym zaraz 10 lat upłynie.
    FYI: przyznanie że jest się skłonnym zapłacić ("uznaje się") jakaś
    należność powoduje wznowienie biegu przedawnienia!

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-04-27 15:24:33
    Od: j...@w...pl

    On 27 Kwi, 09:04, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > przepisów przejściowych, jako że teraz przedawnienia jest 10 lat
    > i ktoś "czesał" dokumenty którym zaraz 10 lat upłynie.

    nie ktos tylko specjalny ,,referat dochodzenia należności za okres do
    31.12.1998,,:-))

    w takim razie czy dobrze rozumuje ,ze sprawa przedawniona nawet biorac
    pod uwage 10 letni okres przedawnienia?

    pozdrawiam
    exit

  • 5. Data: 2007-04-27 18:34:05
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    <j...@w...pl> w
    ps.com>:

> [...]
    > w takim razie czy dobrze rozumuje ,ze sprawa przedawniona nawet biorac
    > pod uwage 10 letni okres przedawnienia?

    Ja bym się ich z czystej ciekawości zapytał dlaczego sądzą, że cos im się za
    listopad 1996 należy

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]