  • 1. Data: 2006-02-16 18:59:19
    Temat: rozliczenie podatku za 2005
    Od: "ssuch" <s...@p...fm>

    Witam
    Mam kilka pytań odnosnie wyboru sposobu rozliczenia podatku za 2005 rok.

    1. ODLICZENIA WYDATKÓW NA REMONT I MODERNIZACJA BUDYNKU MIESZKALNEGO W 2005
    ROKU
    Jeżeli zaznaczę w sekcji C.1 PIT/D pozycje 46 (remont i modernizację
    budynku) i 47 (remont i modernizację instalacji gazowej) pjawia mi się Kwota
    przysługujacego odliczenia w 2005 r.
    Problemu by nie było, gdyby nie fakt, że w 2004 roku wykorzystana została
    juz przysługujaca kwota odliczeń z tytułu remontu i modernizacji budynku
    mieszkalnego, czyli 5670PLN.
    Pojawia mi się pytanie, czy zakup i wykonanie instlacji centralnego
    ogrzewania traktować mogę jako "rtemont i modernizację instalacji gazowej".
    W przypadku zaznaczenie tylko pozycji 46) (remont i modernizacja budynku
    mieszkalnego), kwota, która mogę odliczyć wynosi 0 PLN.

    2. Ktry zestaw PITów powinno wybrać małżeństwo rozliczające się razem i
    chcące odliczyć koszty poniesione na zakup instalacji centralnego
    ogrzewania. Będzie to
    (PIT - 37 + PIT-D), czy
    (PIT-37 + PIT-2K + PIT-D)?

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
    Pzd

  • 2. Data: 2006-02-16 20:36:06
    Temat: Re: rozliczenie podatku za 2005
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "ssuch" <s...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > razem i
    > chcące odliczyć koszty poniesione na zakup instalacji centralnego

    PIT 2K skladasz tylko raz, w pierwszym roku korzystania z ulgi
    odsetkowej. Jesli z niej nie korzystasz, lub korzystales juz w roku
    ubieglym, to go nie skladasz ponownie.

    marekz