  • 1. Data: 2006-02-16 15:55:01
    Temat: Odliczenie za Internet 2005
    Od: eRRator <n...@n...no>

    Witam,

    Chcę zrobić sobie odpis za korzystanie z Internetu, ale mój provider
    wystawił mi faktury tylko od marca, bo wedle niego, można zrobić odliczenie
    za okres od tylko od marca. Twierdzi też, że mogę sobie odliczyć całą sumę,
    ale netto.

    Drugie testowane źródło twierdzi, że mogę sobie odliczyć tylko sumę do 750
    zł netto, ale liczę brutto i za cały rok. Jak to z tym jest naprawdę to
    znaczy:

    1. Odliczam faktury od marca, czy za cały rok?

    2. Kwoty netto, czy brutto?

    3. Całą sumę, czy jest jakaś maksymalna wartość odliczenia

    --
    pzdr,
    eRRator,

  • 2. Data: 2006-02-16 16:23:06
    Temat: Re: Odliczenie za Internet 2005
    Od: "cim" <p...@p...net_usun_to>

    > 1. Odliczam faktury od marca, czy za cały rok?

    Za calusienki rok.

    > 2. Kwoty netto, czy brutto?

    Oczywiscie ze brutto i nie ma tu znaczenia do kiedy bylo zwolnione z vat a
    od kiedy jest stawka 22%

    > 3. Całą sumę, czy jest jakaś maksymalna wartość odliczenia

    Maksymalnie 760 zl wydatkow udokumentowanych faktura vat i PONIESIONYCH
    (dowody zaplaty) w 2005 roku i jest to odliczane od dochodu. Oczywiscie
    mowimy tu o rozliczeniu indywidualnym bo malzonkowie moga sobie odliczyc te
    ulge x 2 jesli maja faktury wystawione na 2 osoby. Ulga jest imienna co
    znaczy ze jak jeden z malzonkow nie osiagal w 2005 roku dochodow to mimo iz
    faktura jest wystawiona na obu malzonkow - nie skorzysta z odliczenia.

    Wazne jest tez to czy korzystalo sie z internetu w MIEJSCU ZAMIESZKANIA.

    cim

  • 3. Data: 2006-02-16 17:04:25
    Od: eRRator <n...@n...no>

    Dziękuję, nie mam więcej pytań :-)

    --
    pzdr,
    eRRator,
    Info i aktualne namiary znajdziesz w BiblioNETce: http://tinyurl.com/bahke
    Murphy: Prawdopodobieństwo wydarzenia jest odwrotnie proporcjonalne do
    życzenia.

  • 4. Data: 2006-02-16 23:31:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Feb 2006, eRRator wrote:

    > wystawił mi faktury tylko od marca, bo wedle niego, można zrobić odliczenie
    > za okres od tylko od marca. Twierdzi też, że mogę sobie odliczyć całą sumę,
    > ale netto.

    ...doradca podatkowy z niego nie będzie!

    > Drugie testowane źródło twierdzi, że mogę sobie odliczyć tylko sumę do 750
    > zł netto, ale liczę brutto i za cały rok.

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-02-17 07:32:51
    Od: eRRator <n...@n...no>

    A był akuratnie 17 luty 2006 roku, dla wielu dzień, jak każdy inny, ale
    właśnie wtedy obywatel(ka) Gotfryd Smolik news w twórczym szale
    wystukał(a):

    :-)

    --
    pzdr,
    eRRator,
    Info i aktualne namiary znajdziesz w BiblioNETce: http://tinyurl.com/bahke
    Murphy: Człowiek postępuje rozsądnie wtedy i tylko wtedy, gdy wszelkie inne
    możliwości zostały już wyczerpane.

  • 6. Data: 2006-02-17 18:05:14
    Od: "Maciej" <t...@g...pl.usun>

> [...]
    > faktura jest wystawiona na obu malzonkow - nie skorzysta z odliczenia.
    >
    > Wazne jest tez to czy korzystalo sie z internetu w MIEJSCU ZAMIESZKANIA.

    czy internet moga odliczyć wszyscy członkowie rodziny?
    u mnie są na przyklad 4 osoby (rodzice, ja i brat)
    czy kazdy z nas moze sobie odliczyć po 760 zł ?

    --
    Maciej

  • 7. Data: 2006-02-17 18:09:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maciej wrote:

    > czy internet moga odliczyć wszyscy członkowie rodziny?
    > u mnie są na przyklad 4 osoby (rodzice, ja i brat)
    > czy kazdy z nas moze sobie odliczyć po 760 zł ?

    A macie faktury na siebie?

  • 8. Data: 2006-02-18 10:59:12
    Od: "Maciej" <t...@g...pl.usun>

    > A macie faktury na siebie?

    na 2005 mam faktury na siebie
    ale na 2006 moge zmienić na pozostale osoby rownież
    czy za rok kazdy z nas bedzie miał mozliwosc odliczenia po 760 zł?

  • 9. Data: 2006-02-18 15:43:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maciej wrote:

    > na 2005 mam faktury na siebie
    > ale na 2006 moge zmienić na pozostale osoby rownież
    > czy za rok kazdy z nas bedzie miał mozliwosc odliczenia po 760 zł?

    tyle ile jest na fakturach max 760 zl