  • 1. Data: 2005-05-20 10:47:34
    Temat: rozliczenie straty z dwóch kolejnych lat
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    ponieważ dużo ostatnio o VAT i UE to ja pytanie trochę nie na czasie, ale
    potrzebne za jakiś czas

    w roku 2003 miałem stratę z DG, załóżmy 100 jednostek
    w roku 2004 miałem stratę z DG, załóżmy 80 jednostek

    z tego co wygooglowałem to można rozliczyć w kolejnym roku stratę z
    poprzednich lat do wysokości połowy straty z roku poprzedniego.

    czyli za rok 2005 od przychodów mogę odjąć 40 jednostek w pierwszym roku i

    i właśnie nie wiem co dalej, oraz co zrobić ze stratą z 2003?

    ewentualnie, gdybym za 2004 odpisał sobie 50% z 2003, czyli 50 jednostek, to
    ile mógłbym za 2005? - nadal 40 czy może 40 z 2004 + pozostałe 50 z 2003?

    jeśli ktoś wie jak to zrobić to proszę o pomoc

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2005-05-20 18:12:11
    Temat: Re: rozliczenie straty z dwóch kolejnych lat
    Od: "Magda B." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
    > ponieważ dużo ostatnio o VAT i UE to ja pytanie trochę nie na czasie, ale
    > potrzebne za jakiś czas
    >

    > w roku 2003 miałem stratę z DG, załóżmy 100 jednostek
    > w roku 2004 miałem stratę z DG, załóżmy 80 jednostek
    w 2005 odliczasz 50
    w 2006 - 50
    w 2007 - 40
    w 2008 - 40
    czyli w każdym następnym roku po połowie - rozpoczynając od "najstarszej" bo
    straty z lat poprzednich mozna odliczać mx. przez 5 lat
    M.B.

  • 3. Data: 2005-05-20 18:24:44
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Magda B. napisał:
> [...]
    > czyli w każdym następnym roku po połowie - rozpoczynając od "najstarszej" bo
    > straty z lat poprzednich mozna odliczać mx. przez 5 lat

    A nie jest czasem tak, że w 2005 mogę rozliczyć 90 i w 2006 90? Hę?

    pzdr

    Tomek

    --------------
    Randka przez komorke?

  • 4. Data: 2005-05-20 19:31:56
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:428E2B45.5030905@poczta.fm,
    niejaki(a): Tomasz Staszewski z adresu <t...@p...fm> napisał(a):

    > A nie jest czasem tak, że w 2005 mogę rozliczyć 90 i w 2006 90? Hę?

    z ustawy wynika, że max 50% straty z ostatniego roku
    więc raczej nie 90

    w przypadku podanym przez koleżankę Magdę B. łamiemy ten przepis - mylę się?

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 5. Data: 2005-05-20 19:59:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> napisał w wiadomości
    >W artykule news:428E2B45.5030905@poczta.fm,

    > z ustawy wynika, że max 50% straty z ostatniego roku
    > więc raczej nie 90

    Gdzie jest napisane, że z ostatniego roku.
    Strata to jest strata.
    Na koniec ostatniego roku wynosi 180 jednostek
    i popieram rozliczenie 90 jednostek w roku 2006

    > w przypadku podanym przez koleżankę Magdę B. łamiemy ten przepis - mylę
    > się?

    Jaki przepis?

  • 6. Data: 2005-05-20 23:49:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    iOn Fri, 20 May 2005, plusz wrote:

> [...]
    >+
    >+ z ustawy wynika, że max 50% straty z ostatniego roku

    A nie nie.
    Ustawa dotyczy przychodów i strat *danego* roku - a nie lat poprzednich :)
    Wcale niedawno było smiesznie - bo starsze przepisy dawały tylko
    3 lata po 30%, więc z roku X mozna było odliczyć tylko 30% ale z roku
    X+1 już 50% :)

    >+ więc raczej nie 90

    ...a IMO właśnie tak :)
    W przepisie jest nawet przezornie dopisane: "50% tej straty".
    Czyli straty z danego roku *osobno* !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-05-21 04:42:34
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    .......... O wysokość straty, o której mowa w ust. 2, poniesionej w roku
    podatkowym, można obniżyć dochód w najbliższych kolejno po sobie
    następujących pięciu latach podatkowych, z tym że wysokość obniżenia w
    którymkolwiek z tych lat nie może przekroczyć 50% kwoty tej straty..........

    To był cytat z ustawy. IMO pytający może sobie 50 jednostek z 2003 plus 40
    z 2004 odjąć w roku bieżącym (jak ma z czego, czego Jemu, Wam wszystkim i
    sobie życzę).

    Jacek