  • 1. Data: 2005-05-20 09:49:44
    Temat: Czy PPHU, itp. w nazwie firmy jest obowiazkowe?
    Od: "Tadeusz" <t...@n...onet.pl>

    Czy we wpisie do ewidencji mozna podac nazwe firmy Janex Jan Kowalski, czy
    trzeba PPHU Janex Jan Kowalski?

    Gdzie znajde wykaz takich "przedrostkow" wraz z informacja, w jakim
    przypadku sa one obowiazkowe?

  • 2. Data: 2005-05-20 11:13:03
    Temat: Re: Czy PPHU, itp. w nazwie firmy jest obowiazkowe?
    Od: Krisso <k...@g...pl>

    Tadeusz napisał(a):
    > Czy we wpisie do ewidencji mozna podac nazwe firmy Janex Jan Kowalski, czy
    > trzeba PPHU Janex Jan Kowalski?

    Prowadząc DG jako osoba fizyczna masz obowiązkowo umieścić imię i
    nazwisko. Wszystko poza tym jest dobrowolne.

    > Gdzie znajde wykaz takich "przedrostkow" wraz z informacja, w jakim
    > przypadku sa one obowiazkowe?

    sam sobie tworzysz akronimy ;)

    --
    Krisso

  • 3. Data: 2005-05-23 05:17:02
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Tadeusz" <t...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy we wpisie do ewidencji mozna podac nazwe firmy Janex Jan Kowalski, czy
    > trzeba PPHU Janex Jan Kowalski?
    >
    > Gdzie znajde wykaz takich "przedrostkow" wraz z informacja, w jakim
    > przypadku sa one obowiazkowe?

    Ogólnie i w skórcie:
    obowiązkowe jest określenie przedsiębiorcy i ew. jego formy prawnej:

    DG: twoja firma moze sie nazywać JAN KOWALSKI i to jedno jedyne jest
    obowiązkowe.
    czy do tego dodasz: MIKROSOFT czy PPHU czy PPHUWIHOB czy
    cokolwiek innego : to zależy tylko od Ciebie,

    wykazu przedrostków nie ma - to co wpiszesz - bedzie oznaczeniem
    Twojej firmy

    co do formy prawnej:
    przy DG określeniem formy prawnej jest w sumie podanie imienia i nazwiska,
    jezeli to bedzie spółka osobowa: musi być dodane S.C. lub S.J.
    jezeli to bedzie spółka kapitałowa: musi być dodane sp. z o.o. lub s.a.

    i tak to wygląda OGÓLNIE I W SKRÓCIE...
    :-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 4. Data: 2005-05-23 06:49:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 May 2005, Łukasz Kaliński wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ i tak to wygląda OGÓLNIE I W SKRÓCIE...

    :)
    Ja do tego "skrótu": chodzi o S.K., S.K-A (czy jak to się pisze) i inne
    takie ;) - któraś (pierwsza) z powyższych list nie jest "prawdziwa do
    końca" a wszystko przez "musi...lub...[koniec listy]" :)

    >+ pozdrawiam

    ...wzajemnie ! - Gotfryd