  • 1. Data: 2003-09-22 10:59:18
    Temat: rozłożenie VATy na raty lub przesuniecie terminu.
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    czy ktoś pisał pismo do US z prośbą o rozłożenie na raty VATu, lub o
    przesunięcie w czasie zapłaty.

    VAT rozliczany kwartalnie, firma działa od połowy lipca i do końca wrzesnia
    wyjdzie ponad 15000 VATu, a nie za bardzo będe miał pewnie pieniądze na ten
    VAT.

  • 2. Data: 2003-09-22 18:18:41
    Od: "RobertW" <i...@S...pl>

    tatko1971 raczył napisać:

    nie bardzo rozumiem, przecież VATu nie płacisz z własnej kieszeni.
    nie sądzę, żeby raty wchodziły w grę. później, już na drodze egzekucji
    administracyjnej możesz ew. negocjować z naczelnikiem działu egzekucji
    swojego US;)
    RW

  • 3. Data: 2003-09-22 19:39:37
    Od: "tatko1971" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertW" <i...@S...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie sądzę, żeby raty wchodziły w grę. później, już na drodze egzekucji
    > administracyjnej możesz ew. negocjować z naczelnikiem działu egzekucji
    Księgowa z małej mieściny powiedziała, że jej klienci przesunęli płatność
    vatu o 3 miesiące powołując się na problemy finansowe i nowe inwestycje.

    Wiem, że Vat teoretycznie jest nie z mojej kieszeni, ale tak to już jest że
    wpływa brutto i na koniec kwartału okazuje się, że jednak trochę tego nie
    swojego VATu wydało się.

  • 4. Data: 2003-09-22 21:30:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Sep 2003, RobertW wrote:

> [...]
    [...]
    >+ >> VAT rozliczany kwartalnie, [...]
    >+ nie bardzo rozumiem, przecież VATu nie płacisz z własnej kieszeni.

    Zwyczajnie. Jak ma kliemtów płacących z poślizgami rzędu
    dwu miesięcy... to 25. jest wcześniej i trzeba zapłacić
    z własnej kieszeni. Może się zdarzyć kwota "nie do udźwignięcia".

    >+ nie sądzę, żeby raty wchodziły w grę.

    To poniżej to nie jest teoria:
    ++++++++
    Art. 48 § 1. Organ podatkowy, na wniosek podatnika, w przypadkach
    uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym może:

    1) odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty,

    2) odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz
    z odsetkami za zwłokę,
    Art. 57. 1. W decyzji wydanej na podstawie art. 48 [...]
    organ podatkowy ustala opłatę prolongacyjną od kwoty podatku
    lub zaległości podatkowej.
    [...]
    § 2. Stawka opłaty prolongacyjnej wynosi 50 proc. ogłaszanej na podstawie
    art. 56 § 3 stawki odsetek za zwłokę.
    --------

    Trzeba pamiętać później że dostało się "pomoc publiczną" !

    >+ później, już na drodze egzekucji
    >+ administracyjnej możesz ew. negocjować z naczelnikiem działu
    >+ egzekucji swojego US;)

    Pomysł średnio na jeża, IMHO.
    Popełnia się wykroczenie...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR,VAT)

  • 5. Data: 2003-09-22 22:56:54
    Od: "RobertW" <i...@S...pl>

    bynajmniej nie łapówkę miałem na myśli, ale właśnie uzgadnianie z
    podatnikiem czy zaistniały okoliczności wymienione w cytowanej przez
    Ciebie ustawie. Ale jakoś nie wierzę że "przejadłem VAT" jest ważnym
    interesem publicznym;)
    RW

  • 6. Data: 2003-09-23 06:43:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Sep 2003, RobertW wrote:
    [...]
> [...]
    >+ >> Pomysł średnio na jeża, IMHO.
    >+ >> Popełnia się wykroczenie...
    >+ bynajmniej nie łapówkę miałem na myśli,

    Przepraszam, a dlaczego piszesz o *przestępstwie* ?
    Dokładnie miałem na myśli wykroczenie pt. "nieterminowe
    płacenie podatku".

    >+ ale właśnie uzgadnianie z podatnikiem czy zaistniały
    >+ okoliczności wymienione w cytowanej przez
    >+ Ciebie ustawie.

    Za późno. Jak wcześniej podpiszesz "niniejsza deklaracja
    jest tytułem egzekucyjnym" (poczytać toto małym drukiem
    na dole pod podpisem) to IMO urząd traci podstawy do
    np. skorzystania z obniżenia odsetek itp. bądź choćby
    tylko przesunięcia terminu. Zgodziłeś się, chciałeś :)

    >+ Ale jakoś nie wierzę że "przejadłem VAT" jest ważnym
    >+ interesem publicznym;)

    Jakoś nie kładłem nacisku na "publiczność" w cytacie ;),
    tylko nie chciałem *za bardzo* ciąć Ordynacji.
    Raz - jest to *być może*[1] "ważny interes podatnika",
    dwa - po uzyskaniu zgody na odroczenie płatności *nie
    popełnia się wykroczenia* (z "nieterminowym....") co
    IMO może mieć wpływ na ocenę ew. przyszłych uchybień.
    Przypomnę że "notoryczne uchylanie się" to już
    przestępstwo, AFAIK.
    [1] Oczywiście - US może się "nie przychylić", ale to
    akurat nic nie kosztuje, no i zawsze przez parę dni
    jesteśmy kryci ;)
    A na deser: nie można było "przejeść" czegoś czego
    jeszcze się nie dostało :) (przecież TEGO VATu mu jeszcze
    kontrahenci nie wpłacili, o ile dobrze zrozumiałem
    problem). A jeśli płatności są w wysokim stopniu
    "usługowe" - to przecież TEGO VATu również wcześniej
    nie ujął do odliczenia.

    pozdrowienia :) Gotfryd
    (KPiR, VAT)