  • 1. Data: 2002-04-10 07:40:40
    Temat: ryczałt za samochód pracowniczy
    Od: "justyna" <s...@w...pl>

    w komentarzach wielu gazet fachowych jak i tu na grupach pojawia się pogląd,
    że ryczałty za uzywanie przez pracownika samochodów na cele działalności
    pracodawcy nie są kosztem z powodu nie obowiązywania rozp. min, transportu
    jest jednak inne rozporządzenia, na które uważam , że mozna się powołać,
    takie zdanie ma również mój us ( ale na nich nie ma co się powoływać)
    w ustawie o podatku dochodowy od os. fiz. Art 23 ust.1 pkt 36a jest zapis,
    że kosztem nie jest nadwyżka podad przekraczający limit wg stawki za 1 km
    "określonych w odrębnych przepisach wydanych przez właściwego ministra"
    do dnia 31.12.2001 było to rozp. min, transportu
    obecnie i nadal obowiązujące jest rozp. min.pracy i polityki społecznej z
    dnia 19.12.2001 r DZ.U Nr 151 poz 1720

    proszę o komentarz grupowiczów
    dzięki z góry
    justyna

  • 2. Data: 2002-04-10 11:52:18
    Temat: Re: ryczałt za samochód pracowniczy
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "justyna" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > w komentarzach wielu gazet fachowych jak i tu na grupach pojawia się
    pogląd,
    > że ryczałty za uzywanie przez pracownika samochodów na cele działalności
    > pracodawcy nie są kosztem z powodu nie

    od pewnego czasu problem nieaktualny - są już przepisy wykonawcze
    (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury)
    zapraszamy do archiwum grupy - było kilka wątków

  • 3. Data: 2002-04-10 11:57:11
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Wed, 10 Apr 2002 09:40:40 +0200, "justyna" <s...@w...pl> wrote:

    ...>
    >proszę o komentarz grupowiczów

    Chyba trochę zaspałaś. Od któregoś tam marca ustawa o transporcie
    została znowelizowana, umożliwiając wydanie odpowiedniego
    rozporządzenia wykonawczego. Takie rozporządzenie zostało opublikowane
    26 marca z mocą obowiązującą od 1 stycznia. Pisała o tym m.in.
    Rzeczpospolita z 26.03.

    Sławomir Dąbrowski

  • 4. Data: 2002-04-10 12:50:30
    Od: "justyna" <s...@w...pl>

    noo i dopiszę sobie sama, ale jako juz podwpowidź dla grupowiczów
    ryczałty są dozwolone na podst DZ.U Nr 27 poz 271z dnia 25.03.2002
    obowiązującego od dnia 01.01.2002 ( paranoja, ale korzystna)