  • 1. Data: 2006-02-02 23:55:22
    Temat: samochód prywatny - odliczanie vat
    Od: <vitoj>

    Witam,
    czy użytkując w firmie prywatny samochód i prowadząc ewidencję przebiegu
    mogę odliczać pełny podatek VAT naliczony w fakturach za naprawy samochodu,
    części, myjnie itp.
    dzięki za odpowiedzi,
    pozdrawiam,
    Vitoj

  • 2. Data: 2006-02-03 12:57:59
    Temat: Re: samochód prywatny - odliczanie vat
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > czy użytkując w firmie prywatny samochód i prowadząc ewidencję przebiegu
    > mogę odliczać pełny podatek VAT naliczony w fakturach za naprawy

    Tak jesli zmiescisz sie w limicie. Przy czym ewidencje pinienies prowadzic w
    kwotach brutto.

    Adam

  • 3. Data: 2006-02-03 13:01:56
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@w...pl> napisal(a):

    > Tak jesli zmiescisz sie w limicie. Przy czym ewidencje pinienies prowadzic w
    > kwotach brutto.

    Może byś tak uściślił, że ewidencję prowadzi się w kwotach netto, za wyjątkiem
    wydatków na zakup paliwa.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2006-02-03 15:08:40
    Od: <vitoj>

    Witam, czy naprawde nikt się nie orientuje w poniższej sprawie. Nie wiem czy
    moge odliczyć pełny VAT, czy tylko VAT częściowo, czy nie moge odliczać
    VATu? Czy odliczanie VATu powiązane jest z ewidencją przebiegu?

  • 5. Data: 2006-02-03 15:11:46
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <vitoj> napisal(a):
    > Witam, czy naprawde nikt się nie orientuje w poniższej sprawie. Nie wiem czy
    > moge odliczyć pełny VAT, czy tylko VAT częściowo, czy nie moge odliczać
    > VATu? Czy odliczanie VATu powiązane jest z ewidencją przebiegu?

    Możesz odliczać VAT za wyjątkiem VATu od paliw silnikowych.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 6. Data: 2006-02-03 15:32:54
    Od: "vitoj" <v...@g...pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

    > Możesz odliczać VAT za wyjątkiem VATu od paliw silnikowych.

    Dzięki, a czy orientujesz się może w jakiej wysokości?
    Czy nie ma to znaczenia, np. z eweidencji przebiegu wynika, że mogę w koszty
    wpisać 100 zł. Rachunki na naprawę auta mam 200 zł netto (44 zł VAT), na
    paliwo mam 50 zł brutto (wydane 25 zł przed naprawą i 25 zł po dokonaniu
    naprawy.
    Czy to znacza, że mogę odliczyć pełne 44 zł VAT? Czy w jakiejś proporcji?

  • 7. Data: 2006-02-03 15:38:15
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <v...@g...pl> napisal(a):

> [...]
    > naprawy.
    > Czy to znacza, że mogę odliczyć pełne 44 zł VAT? Czy w jakiejś proporcji?

    VAT możesz odliczyć od kosztów, które mieszczą się w limicie wynikającym
    z ewidencji przejazdów.

    Jeśli masz 100 zł limitu, to masz wybór:
    a) zaliczasz 50 zł brutto za paliwo i jedynie 50 zł z naprawy. Wówczas
    odliczasz VAT w wysokości proporcjonalnej do tych 50 zł, czyli 11 zł.
    b) rachunek za paliwo pomijasz i zaliczasz w ewidencję wydatków tylko
    100 zł netto za naprawę. VATu możesz odliczyć 22 zł.
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2006-02-04 08:43:19
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    Witam
    > czy użytkując w firmie prywatny samochód i prowadząc ewidencję przebiegu
    > mogę odliczać pełny podatek VAT naliczony w fakturach za naprawy
    samochodu,
    > części, myjnie itp.
    Przepisy, niestety, nie są precyzyjne. Samotnik napisał TAK, ja piszę NIE.
    Czyż nie tutaj kogokolwiek kto prowadził rozliczenia na sposób pytającego i
    było to kontrolowane przez skarbówkę?
    Pozdrawiam
    Darek

  • 9. Data: 2006-02-04 09:24:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    pisarczyk wrote:
    > Witam
    > Przepisy, niestety, nie są precyzyjne.

    Który konkretnie przepis jest nieprecyzyjny?

    Samotnik napisał TAK, ja piszę
    > NIE.

    A dlaczego NIE?
    Ja mówię TAK i jest 2:1 dla nas. :-)
    Jeśli uważasz, inaczej, to pokaż przepis
    zakazujący odliczeń.(pomijam paliwa0

  • 10. Data: 2006-02-04 18:15:36
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    Witam
    > Który konkretnie przepis jest nieprecyzyjny?
    A który przepis pozwala Ci na odliczanie vatu od dokumentów nie będących
    kosztem?

    > Ja mówię TAK i jest 2:1 dla nas. :-)
    może sobie być 500000000000000000:1 merytorycznie to żaden argument

    > Jeśli uważasz, inaczej, to pokaż przepis
    > zakazujący odliczeń.(pomijam paliwa0
    Paragrafów nie chce mi się szukać, mój punkt widzenia uzasadniam
    następująco:

    wydatek (celowo tak piszę, nie koszt) związany z pojazdem
    _nie_wprowadzonym_do_ewidencji_ST to wydatek rejestrowany w ewidencji
    przebiegu, a nie do KPR nie jest więc kosztem, do KPR wpisujesz DW
    sporządzony na podstawie zapisów z ewidencji przebiegu, to _ten_dokument_
    jest kosztem
    a w ustawie o vat stoi, że prawo do obniżenia podatku należnego przysługuje
    od wydatków zaliczonych do kosztów

    Pozdrawiam
    Darek