  • 1. Data: 2002-01-21 10:43:17
    Temat: samochód w firmie
    Od: "AS" <A...@p...onet.pl>

    W grudniu 2001 został zakupiony samochód zarejestrowany jako ciężarowy z
    wszelkimi homologacjami. Wprowadzony do ewidencji środków trwałych.
    1. Czy mogę w grudniu odliczyć cały VAT , a amortyzacją (począwszy od
    stycznia) objąć całą wartość netto tego samochodu ?
    2. Dokupione zostały opony zimowe i listwy na drzwi. Czy są one zwykłym
    kosztem eksploatacyjnym księgowanym w grudniu, czy też podwyższają wartość
    środka trwałego ?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam
    Artur

  • 2. Data: 2002-01-21 19:51:23
    Temat: Re: samochód w firmie
    Od: "Jacek Chyczewski" <c...@p...pl>

    Użytkownik "AS" <A...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. Czy mogę w grudniu odliczyć cały VAT , a amortyzacją (począwszy od
    > stycznia) objąć całą wartość netto tego samochodu ?

    Tak

> [...]
    zwykłym
    > kosztem eksploatacyjnym księgowanym w grudniu, czy też podwyższają

    Tak, pod warunkiem że zakup nastąpił po przekazaniu samochodu na ST.
    Jacek