  • 1. Data: 2009-12-09 17:37:41
    Temat: składka na nfz z socjalnego ?
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    Witam i mam kolejne pytanie o podatki z socjalnego.

    Załóżmy, że mamy pracownika w zakładzie który zarabia miesięcznie np 600 zł
    brutto. Jest to za mało żeby wystarczyło na nfz. Powiedzmy, że brakło 15 zł
    na ub zdrowotne.
    Ten sam pracownik dostaje talon z socjalnego w wysokości 100 zł i wpłaca na
    poczet zaliczki na podatek 18 zł.
    Patrząc od strony podatku to z umowy o pracę i socjalnego- podatku jest
    akurat żeby zapłacić w pełnej wysokości składkę.
    Ale niektórzy mają opory żeby z podatku od socjalnego zabrać kasę chorych.
    Mają rację?
    Wg mnie nie - to jest ten sam podatek od tego samego pracownika wpłacany na
    to samo konto.
    Czy z podatku od socjalnego można zabrać niedopłaconą składkę na nfz ?
    --
    Pawełj