  • 1. Data: 2003-04-13 10:14:05
    Temat: składka zdrowotna
    Od: "menu" <e...@o...pl>

    Prowadzę działalność gospodarczą na zasadach ogólnych (osoba fizyczna) .Czy
    opłacając składkę zdrowotną od osoby współpracującej mogę odliczyć ją od
    podatku.

    Menu

  • 2. Data: 2003-04-13 20:51:37
    Temat: Re: składka zdrowotna
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "menu" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    .Czy
    > opłacając składkę zdrowotną od osoby współpracującej mogę odliczyć ją od

    ---------------------------------------
    Tak
    Wiola

  • 3. Data: 2003-04-14 08:43:37
    Temat: Odp: składka zdrowotna
    Od: "Marcin Kowalewski" <m...@w...pl>

    Uważam, że NIE ponieważ zaglądając do deklaracji PIT-5 można zobaczyć że
    tylko 51 dotyczące osoby współpracującej można odliczyć. Natomiast 52 osoba
    współpracujaca może sobie odliczyć w zenaniu rocznym (np. przy wspólnym z
    małżonkiem) .
    Pozdrawiam
    M.K.
    Użytkownik menu <e...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b7bd9o$kbh$...@a...news.tpi.pl...

  • 4. Data: 2003-04-14 10:36:52
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Marcin Kowalewski" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:b7dsjq$gq4$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    osoba
    > współpracujaca może sobie odliczyć w zenaniu rocznym (np. przy wspólnym z
    --------------------------------------
    Pozwolisz że podyskutuje troche bez zaglądania do PIT-5
    OK tylko jak sobie odliczy współpracująca osoba jeśli jest tylko
    współpracującą i nie ma innych dochodów i tak naprawdę ona nie płaci
    zdrowotnej tylko firma ( czyli np.właściel firmy a dokładnie mąż.).?
    Wiola

  • 5. Data: 2003-04-18 22:03:10
    Temat: Re: Odp: składka zdrowotna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Apr 2003, Marcin Kowalewski wrote:
    [...przesunięte z apelem o "odpowiadanie pod"...]
> [...]
    >+ Uważam, że NIE ponieważ zaglądając do deklaracji PIT-5 można zobaczyć że
    >+ tylko 51 dotyczące osoby współpracującej można odliczyć.

    Ja bym się powołał na ustawę ;)

    >+ Natomiast 52 osoba współpracujaca może sobie odliczyć
    >+ w zenaniu rocznym (np. przy wspólnym z małżonkiem) .

    A jak owo "nie" ma się do (UoPDoOF):
    +++
    Art. 27b. 1. Podatek dochodowy, obliczony zgodnie z art. 27, w pierwszej
    kolejności ulega obniżeniu o kwotę składki na powszechne ubezpieczenie
    zdrowotne:

    1) opłaconej w roku podatkowym bezpośrednio przez podatnika zgodnie z
    przepisami o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym,
    ---

    ??
    Układ jest tak sam jak dla "51": opłacone przez podatnika.
    Tego co prowadzi działalność, znaczy. I nie ma, że *swojej* składki...
    Jak na mój gust - "ten kto płaci ten odlicza"[1] !!

    Mogę o komentarze poprosić ?

    >+ Pozdrawiam

    Wzajem ! - Gotfryd
    [1] Również w przypadku pracownika - w końcu to *pracownik* płaci
    składkę (jest podatnikiem), prowadzący DG jest tylko 'płatnikiem' ;)
    Nomenklatura jest taka sobie :), nie przepis.