  • 1. Data: 2005-02-24 14:23:04
    Temat: skup telefonów i dalsza odsprzedaż
    Od: "Jacek Rakowski" <w...@g...net>

    Chciałbym pohandlować trochę używanymi telefonami. I sposób, by robić to
    legalnie miałbym następujacy:

    Zainteresowany przynosi do mnie swój telefon komórkowy. Uzgadniamy cenę,
    sporządzamy umowę kupna-sprzedaży i kupuję od niego telefon. Następnie
    wystawiam go w moim punkcie do sprzedaży do handlu. Gdy trafi się
    zainteresowany klient, sprzedaję mu telefon w cenie powiększonej o mój
    narzut i podatek VAT w wysokości 22% od całej kwoty sprzedaży. Sprzedaż
    rejestruję na kasie fiskalnej.

    I teraz pytania:
    1. Czy takie postępowanie jest dopuszczalne przez prawo podatkowe

    a jeśli tak, to:
    1. Czy nalezy odprowadzać podatek od czynnosci cywilno-prawnych przy
    wartości umowy do 1000zł (wg mnie nie)
    2. Czy przy umowie do 1000zł nalezy sporządzać deklarację PCC (w mnie nie,
    moja "ksiegowa" mowi, że chyba tak)

    Pozdrawiam!
    --
    JR - www.goldap.info
    tel./SMS +48504475522 * fax +48874272587

  • 2. Data: 2005-02-24 20:01:11
    Temat: Re: skup telefonów i dalsza odsprzedaż
    Od: "Magda B." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Rakowski" <w...@g...net> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > a jeśli tak, to:
    > 1. Czy nalezy odprowadzać podatek od czynnosci cywilno-prawnych przy

    nie bo PCC płaci sie od umow o wartości > 1000zł

  • 3. Data: 2005-02-24 21:43:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Feb 2005, Jacek Rakowski wrote:

> [...]
    >+ narzut i podatek VAT w wysokości 22% od całej kwoty sprzedaży. Sprzedaż
    [...]
    >+ a jeśli tak, to:
    [...]
    >+ 2. Czy przy umowie do 1000zł nalezy sporządzać deklarację PCC (w mnie nie,
    >+ moja "ksiegowa" mowi, że chyba tak)

    Nie wypowiadam się czy na pewno musi być VAT (jak odkupujesz
    i odsprzedajesz to pewnie tak).
    Natomiast jeśli sprzedaż *podlega* pod VAT - to nie ma PCC (nie licząc
    ostatnich wynalazków z PCC *i* VATem od nieruchomości :().
    Jak NIE podlega - to jest PCC (po przekroczeniu limitu).
    Inaczej mówiąc - taki stan jest przy *zakupie* przez ciebie....
    IMHO w tym momencie PCC się należy, mało - jest wyraźna regulacja
    wskazujące iż w razie "zakupu do odsprzedaży" to kupujący jest
    zobowiązany do pobrania i odprowadzenia PCC ! (jako płatnik).
    Zajrzyj do ustawy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)