  • 1. Data: 2004-10-10 15:20:35
    Temat: spadek-podatek
    Od: "max" <m...@i...pl>

    Mam 2 krotkie pytanka:
    1. Wiem ze nie placi sie podatku od spadku mieszkania(w bloku) do110 m2
    (chodzi o moja Mame-zmarl Ojciec). A co z garazem? jest murowany przy bloku.
    Czy placi sie podatek od garazu?
    2. Wolna od podatku jest suma ok 9000zl w I grupie. Jezeli sie skorzystalo
    raz ze zwolnienia w ramach darowizny od Tej osoby od ktorej jest sie pozniej
    spadkobierca. Czy 9000 obowiazauje od nowa?
    Dzieki za pomoc z gory
    Max

  • 2. Data: 2004-10-10 21:50:45
    Temat: Re: spadek-podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Oct 2004, max wrote:

    >+ Mam 2 krotkie pytanka:
    >+ 1. Wiem ze nie placi sie podatku od spadku mieszkania[...]
    >+ Czy placi sie podatek od garazu?

    +++++
    Art. 16. 1. W przypadku nabycia
    budynku mieszkalnego lub jego części,
    ^^^^^^^^^^^^
    lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość,
    ^^^^^^^^^^^^
    spółdzielczego własnościowego prawa do
    lokalu mieszkalnego
    ^^^^^^^^^^^^
    -----

    Garaż albo jest ruchomością ("niemocowany do podłoża luzem")
    albo nieruchomością NIEmieszkalną. IMO & AFAIK...

    >+ 2. Wolna od podatku jest suma ok 9000zl w I grupie. Jezeli sie skorzystalo
    >+ raz ze zwolnienia w ramach darowizny od Tej osoby od ktorej jest sie pozniej
    >+ spadkobierca. Czy 9000 obowiazauje od nowa?

    ++++
    Art. 9. Opodatkowaniu podlega nabycie przez nabywcę
    ----

    Czyli darowizna i spadek to "nabycie". Okres w którym sumuje się
    wszystkie "nabycia" to 5 lat. Czyli zależy KIEDY była darowizna....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-11 08:00:29
    Od: "pot" <p...@w...szczecin.pl>

> [...]
    >
    > Czyli darowizna i spadek to "nabycie". Okres w którym sumuje się
    > wszystkie "nabycia" to 5 lat. Czyli zależy KIEDY była darowizna....

    dz czyli w 2 przypadkach trzeba placic:(
    max