  • 1. Data: 2003-08-19 08:11:37
    Temat: spółka jawna
    Od: "blondi" <A...@p...onet.pl>

    Chcę założyć spółkę jawną, nie bardzo wiem od czego zacząć i jakie koszty z
    tym są związane!!!Może ktoś przechodził przez tą całą biurokrację i udzieli
    cennych porad jak to zrobić by jak najmniej "bolało". Dzięki za każdą
    radę!!!!Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-08-19 10:24:40
    Temat: Re: spółka jawna
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 19 sierpnia 2003 o godzinie (10:11:37) napisano:
    b> Chcę założyć spółkę jawn?, nie bardzo wiem od czego zacz?ć i jakie koszty z
    b> tym s? zwi?zane!!!Może kto? przechodził przez t? cał? biurokrację i udzieli
    b> cennych porad jak to zrobić by jak najmniej "bolało". Dzięki za każd?
    b> radę!!!!Pozdrawiam

    Rejestrowalem spolke jawna. Procedura jest prosta:
    a) zawrzec prawidlowa umowe spolki,
    b) zglosic prawidlowy wniosek do KRS,
    c) wniesc oplaty wczesniej lub po wezwaniu do ich wniesienia,
    d) cieszyc sie z udanej rejestracji :)
    e) zglosic sie do odpowiednich urzedow (jesli np. rozpoczniesz
    dzialalnosc gospodarcza - to do US, ZUS, itd.).

    Co do punktu a) polecam drobne konsultacje z prawnikiem, coby
    zaoszczedzic na poprawianiu umowy po wezwaniach z KRS do usuniecia
    bledow w umowie.

    Co do punktu b) proponuje wizyte na stronie Ministerstwa
    Sprawiedliwosci: www.msp.gov.pl/krs/krs.html i zapoznanie sie z
    formularzami do wypelnienia. Sa one tez w KRS i urzedach gmin. Tam tez
    mozna pytac o szczegoly, bo urzedy gmin i KRS _sa zobowiazane_
    ustawowo udzielac pomocy przy rejestracji.

    Jesli zas chodzi o c) to oplaty sa spore - za wniosek do KRS 1000
    zlotych, za ogloszenie w MSIG - 500 zlotych. Platne _przed_
    merytorycznym rozpatrzeniem wniosku o rejestracje.

    Punkt e) to juz dluzsza historia... :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl