  • 1. Data: 2002-02-27 22:13:25
    Temat: spółka partnerska...
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    Pilnie bardzo proszę o pomoc.
    Prowadzę indywidualną działalność gospodarczą i jestem na księdze przychodów
    i rozchodów moje usługi wykonywane w ramach tej działalności są zwolnione z
    VAT-u, zresztą dotychczas i tak nie przekroczyłam kwoty granicznej wejścia
    w VAT, ale pojawił się problem, od stycznia jestem wspólniczką spółki
    partnrskiej (tutaj również wykonuje usługi zwolnione z VAT-u) ale zaczęłam
    dzierżawic dla spółki sprzęt (usługa owatowana) i teraz pytanie od kiedy,
    tzn jak wyliczyć obrót wejsci do VAT-u? Czy sumować przychody z działalnosci
    indywidualnej plus dzierżawa plus przychody ze spółki partnerskiej, czy bez
    przychodów ze sp. partnerskiej?????

    Dodam jeszcze, że w PIT-5 księgowa wykazuje dwa żródła przychodów ze sp.
    partnerskiej, jeden tylko mój 100%, i drugi 20%, oprócz tego odrębne żródło
    przychodu dział. prowadzona indywidualnie 100% i dzierżawa 100%.
    Czy prawidłowo wykazywany jest przychód ze spółki, w umowie spółki jest
    napisane:"udział partnera w zysku obejmuje całość wynagrodzenia za osobiste
    wykonywanie przez niego działalności lkarskiej (i to jest to 100% wg
    księgowej) oraz równy udział w zysku z działalności nie wykonywanej
    osobiście przez Partnerów (i to jest to 20% wg księgowej)?????
    Czy gdzieś w sieci mogłabym znaleźć jakieś pomocne informacje odnośnie
    spółki partnerskiej?
    Będę wdzięczna za ażda pomoc.
    Pozdrawiam K.

  • 2. Data: 2002-02-28 22:29:10