  • 1. Data: 2002-02-28 12:51:24
    Temat: sprzedaż auta firmowego - duży problem
    Od: "mwi" <m...@e...pl>

    Witam

    chcę sprzedać auto osobowe, które jest ŚT w mojej firmie (DG, KPiR, VAT),
    kupując nie byłem VATowcem (dokładnie to jak je kupowałem to nie miałem
    firmy a po jej złożeniu (zwoln. z VAT'u) wciągnąłem auto na ŚT)

    aby było ciekawiej auto jest w Autosystemie (metoda argentyńska)

    i teraz chcę je sprzedać. Czy jak sprzedam dla osoby fizycznej to będę
    musiał wystawić fakturę z VAT'em 0%(może wczesniej zdjąć auto z ewid. ŚT -
    jak to zrobić) czy tylko umowa kupna-sprzedaży i wtedy bez przychodu. Jeżeli
    jednak faktura to jak ustalić jej wysokość? Auto ma 2,5 roku, wartość
    rynkowa 15-17 tys. (Daewoo Matiz). Ponieważ jednak do spłacenia pozostała
    jeszcze ok. połowa rat to chcę wystawić cenę 5000 - czy taka wartość ma być
    na fakturze czy np 16000 a kupujący da mi tylko 5000?

    Czy jest ktoś chętny aby mi pomóc (jak to zarobić aby z dużo nie starcić) w
    tej skomplikowanej dl mnie sprawie?

    pzdr
    mwi

  • 2. Data: 2002-02-28 13:02:48
    Temat: Re: sprzedaż auta firmowego - duży problem
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik mwi <m...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a5l93h$rje$...@n...onet.pl...
> [...]
    > firmy a po jej złożeniu (zwoln. z VAT'u) wciągnąłem auto na ŚT)
    >
    > aby było ciekawiej auto jest w Autosystemie (metoda argentyńska)

    Mozliwosci sa min. dwie:
    1. Umowa sprzedazy + faktura na cene na jaka sie dogadacie + cesja umowy z
    AS. Oczywiscie ma to byc ta "nizsza" cena, czyli po odliczeniu tego co
    kupujacy bedzie musial zaplacic do AS.
    2. Umowa sprzedazy + faktura na rzeczywista kwote za jaka sprzedajesz
    samochod. Ale wtedy Ty dalej splacasz samochod w AS.

    Ze wzgledu na PDOF korzystniejsze jest rozwiazanie nr 1.

    Karol